לאחר פגישת שר הביטחון, בני גנץ, עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע היום (שני) גנץ כי ישראל תלווה לרשות 500 מיליון ש"ח, שיקוזזו כהחזר מכספי הסילוקין שמעבירה ישראל לרשות ב-2022.

"ככל שהרשות הפלסטינית תהיה חזקה יותר, החמאס תהיה חלשה יותר, וככל שתהיה לה יותר משילות, יהיה יותר ביטחון ואנחנו נצטרך לפעול פחות", אמר גנץ בשיחה עם הכתבים הצבאיים. גנץ אישר כי חמאס פועל להקים תשתית טרור בדרום לבנון.

לגבי היחסים עם ארה"ב בהקשר של איראן הוסיף גנץ: "שיתוף הפעולה עם ארצות הברית הולך ומתחזק, אנחנו לדברי גנץ עובדים גם כדי להגדיר מה המשמעות של "פלאן בי" ולראות שאם אין הסכם, יתחילו פעולות אחרות כפי שאמר ביידן".

 עוד סיפר גנץ כי האווירה בפגישה עם אבו מאזן הייתה טובה: "אמרתי לו שלא אנחנו ולא הפלסטינים הולכים לשום מקום מחר בבוקר. הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל, והקשרים החשובים שלנו עם הרשות הפלסטינית שאני מאמין שצריך לחזק אותה".

עוד אמר גנץ כי לאחר אישור תקציב הביטחון מוקצים משאבים על מנת לחזק את יכולות הפעולה הצבאיות מול איראן: "אם איראן תגיע לסף גרעין, אין ספק שמדינות רבות ינסו גם הן לרכוש את היכולת הזו ויווצר מרוץ חימוש שיסכן מדינות רבות בעולם". 

לגבי המצב ברצועת עזה, שר הביטחון מעריך כי נוכח המצב והמתיחות בדרום קיימת סבירות גבוהה להסלמה בדרום: "התקיפות שלנו בעזה ממוקדות ופוגעות ברכיב ההתעצמות שכואבים לחמאס לחמאס ושוללות לו יכולות. אני לא יכול להבטיח של נמשיך מהיום ה-12 של מבצע שומר החומות" אמר גנץ, תוך שהוא מעריך כי קיים סיכוי גבוה להתחדשות הלחימה ברצועת עזה, זאת כאשר ברקע לא הושגה התקדמות משמעותית בכל הקשור לסוגיית השבויים והנעדרים.

לטענת שר הבטחון ישראל עומדת בהבטחתה לשנות את ההתנהלות מול חמאס בדרום: "אמרנו שמה שהיה הוא לא מה שיהיה ומה שהיה הוא לא מה שקורה. גם באופי התגובות הצבאיות שלנו, גם בהעברת הכסף הקטארי וגם בנושאים האזרחיים והתלות של השיקום בשו"ן כפי שאמרתי בסיום המערכה".

בנוגע ללבנון אמר גנץ כי המצב ההומניטארי מטריד ועשוי להשפיע גם על המצב הביטחוני, לצד המשך ההתעצמות של חיזבאללה באמצעי לחימה, כאשר הסוגיות המטרידות ביותר את ישראל זה הנשק המדויק ומערכות נ"מ מתקדמות: "אנחנו נערכים לתרחיש לחימה גם בזירה הצפונית, וגם למצב שבו אנו נלחמים בשתי חזיתות במקביל בצפון ובדרום". 

בנוגע לחוק הגיוס החדש אמר גנץ: "יש לנו עשור לעשות רפורמות או שנצטרך לעבור לצבא מקצועי ולוותר על צבא העם - מה שייתן פחות ביטחון ויעלה יותר. במתווה החדש הוסיף גנץ לצד השירות בצבא שימשיך להוביל יהיה שירות ביטחוני, אזרחי וקהילתי. מי שיתגייס לשירות קרבי או שירות צבאי משמעותי וארך יתוגמל יותר בהתאם". המטרה, הוסיף גנץ, היא להגיע ללמעלה מ-70% משרתים מקרב כל מחזור, כשהיום אנחנו עומדים על 50% בלבד.