תמונותיהם של האסירים הביטחוניים שנעצרו שלשום לאחר שנמלטו מכלא גלבוע מתפרסמות ברחבי הרשתות הפלסטיניות תוך שהן עוברות שינויים גרפיים משמעותיים. חלק מהאסירים, בהם זכריה זביידי, נראים מחויכים לאחר מעצרם, בתמונות שעוותו למען העלאת המורל ברחוב הפלסטיני.

תיעוד מעצר האסירים הביטחוניים שנמלטו (צילום: דוברות המשטרה)

עם זאת, מורגש שינוי ברשתות. חלק מדפי הפייסבוק שלשום בלילה עוד ציינו כי תפיסתם של שני האסירים הראשונים הן חדשות עצובות, בעוד שאתמול מצאו הגולשים נימוקים מדוע לכידתם אינה נחשבת למפלה. למשל, היו שכתבו כי האסירים עוד ישוחררו בעתיד בעסקת שבויים, בעוד אחרים התלהבו מכך שהצבא הישראלי נלחם מול לוחמים בודדים.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע אתמול לפנות בוקר לחפ"ק השטח של כוחות הביטחון כדי לעמוד מקרוב על החיפושים אחר שני האסירים הנמלטים הנותרים. בשורה של הערכות מצב שקיים עם ראשי מערכת הביטחון במהלך השבת, הביע ראש הממשלה את הערכתו לאזרחים שדיווחו למשטרה על מיקום המחבלים והוסיף: "הפעילות הייתה נחושה ועקבית, והמפתח להצלחה הוא שיתוף פעולה חלק ושקט בין כל העוסקים במלאכה".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה כתב אתמול בפוסט בפייסבוק, לאחר שארבעה מששת הנמלטים נלכדו, כי "אם שישה אסירים הצליחו לפרוץ את הכלא הצר והצפוף, אז מיליונים מהעם הפלסטיני יכולים לעצור את הכיבוש - כך שהאנשים ישוחררו והאסירים ישוחררו. אם בעבר סוגיית האסירים ירדה ועלתה בסדר העדיפויות, היום היא נוכחת בעוצמה".

מנגד, מסר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה: "מברך את כוחות הביטחון על תפיסת המחבלים, אך יחד עם זאת, לא ברור לי מדוע לא הרגו אותם. משפטית מדובר במחבלים רוצחים והחוק במקרה של סכנת חיים ממשית ברור. אסור לנו לסכן אף לא לוחם אחד. מחבל שמת אף פעם לא ברח מהכלא."