במערכת הביטחון נערכים להסלמה במצב ואפשרות של סבב לחימה שעשוי להתפתח כבר בתקופה הקרובה, זאת על רקע ההתפתחויות האחרונות ומוקדי המתיחות הרבים.

בישראל סבורים כי גם אם תושגנה התפתחויות באמצעות המתווכים המצרים, הן עשויות בקצב הזה להאט את ההסלמה בגזרה, אך לא למנוע אותה לאורך זמן.

כזכור, בין שישי לראשון נורו שלוש פעמים רקטות מרצועת עזה לשטח הארץ, כשמי שעומד מאחוריו הוא כנראה ארגון הג'יהאד האסלאמי, שאף הצהיר באופן רשמי כבר שלשום כי יגיב גם כנגד תקיפות של חיל האוויר ברצועה. 

מי שמוביל את הקו הניצי ברצועה הוא הג'יהאד האסלאמי כאשר חמאס - גם אם אינו מבצע את ירי הרקטות - אינו פועל על מנת לעצור את ארגון הטרור השני בגודלו ובעוצמתו ברצועה מלהמשיך בכך. יותר מכך: בעצם הוצאת ההודעה כי הם יגיבו במשוואה חדשה על תקיפות חיל האוויר ברצועה בירי רקטות לעבר ישראל, התחייבו מפקדי הג'יהאד להגיב בירי גם כאשר חיל האוויר תוקף מטרות של חמאס ברצועה. 

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש אתמול, לראשונה זה עשור, עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשארם א-שייח'. לפי דיווח של רשת אל-ערביה, במהלך הפגישה ביקשה מצרים מישראל להפסיק את הפעילות הצבאית שלה בעזה, ובמקביל מצרים תפעל להפסקת שיגור הרקטות. בנוסף לכך, על פי הדיווח מצרים ביקשה מישראל גם לקבל הזדמנות להגיע להסכם עם עזה.