צה"ל ערך היום (ראשון) תחקיר, לאחר העימותים שאירעו בסוף השבוע בדרום הר חברון, שם תועד קצין בכיר מפעיל כוח נגד פעיל של ״לוחמים לשלום״. מצה"ל נמסר: "הקצין טעה ופעל באופן שאינו תואם את נורמות צה״ל". בהתאם לכך, הוחלט כי הקצין יינזף פיקודית על ידי מפקדיו

התחקיר בוצע בראשות מפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף יניב אללוף והוצג למפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. מממצאיו עלה כי הכוח הצבאי הותקף באלימות על ידי מספר מפגינים של ״לוחמים לשלום״ וכי הכוח ביצע מאמצים הן מילוליים והן על ידי אמצעים לפיזור הפגנות, על מנת למתן את ההתרחשויות. עוד צוין, כי המפקד שתועד, ביקש קודם לכן לפנות את ציר התנועה, עליו נשכבו המפגינים, תוך שאיימו וקיללו את החיילים. 

עם זאת, בתחקיר הובהר כי ההחלטה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות מסוג הלם וגז כלפי מפגינים - הייתה שגויה, וכך גם כיסוי עיניו של אחד המפגינים שנעצר. בנוסף, הודגש בתחקיר שככלל מול אזרחים ישראליים יפעלו שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול. שכן, חיכוך ומגע בין חיילי צה״ל לאזרחים ישראלים יתקיים רק בלית ברירה.

מדובר צה"ל נמסר: "הסרטון שמופיע ברשתות החברתיות הוא חלקי בלבד, מגמתי, ואינו משקף את הפרת הסדר והאלימות שהופעלה כלפי הכוח הצבאי. עם זאת, בתחקיר נקבע כי התנהלות הקצין חרגה מן המצופה. מסקנות התחקיר הופקו ויילמדו בשטח על מנת למנוע הישנות מקרים מעין אלו".