בונקר סורי ממלחמת ששת הימים נחשף במהלך עבודות לפינוי מוקשים ברמת הגולן. הבונקר היה עמוס במאות פריטי תחמושת, ובכלל זה פצצות מרגמה וחומר נפץ.

הבונקר, שנחשף על ידי הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון, נמצא בשטח המוצב הסורי הישן שבמצפה גדות "אל מורתפע", שפירושו "הנישא", מהמוצבים המבוצרים והחשובים ביותר של הסורים עד למלחמת ששת הימים. מהמוצב הזה בוצע לפני המלחמה ירי מרגמות רב לעבר יישובי עמק החולה, מה שמסביר את הכמות הגדולה מאוד של פצצות המרגמה שנמצאו בבונקר. במשרד הביטחון מעריכים כי בשדות שמקיפים את המוצב, שהיום משמש אתר הנצחה לחטיבת אלכסנדרוני, עדיין פזורים אלפי מוקשים, ולכן השטח מגודר. 

בחודשים האחרונים החלו ברשות בעבודות לפינוי המוקשים שבאזור המוצב, כפי שמתרחש באזורים נוספים ברמת הגולן וגם בגבולות נוספים. במהלך העבודות נחשף הבונקר הגדול, שבו היו בעיקר פצצות מרגמה בקטרים שונים, מרעומים, חומרי נפץ, תחמושת וכדורים לכלי נשק ועוד.
כל התחמושת בבונקר נאספה על יד גורמים מוסמכים לכך ואוחסנה מחדש עד להשמדתה בקרוב.

במשרד הביטחון מציינים כי מאז הוקמה הרשות לפינוי מוקשים והחלה לעבוד בשנת 2012, היא ניקתה ושיחררה מאילוצי בטיחות שונים כ־15 אלף דונם של שדות מוקשים ונפלים מסוגים שונים ברמת הגולן, בקעת הירדן ובצפון הנגב. מדובר במקומות שבהם הוחלט כי אין כל צורך ביטחוני בהימצאות המוקשים ולכן יש לפעול ולפנות אותם. זאת על מנת לפתוח את השטחים למטיילים לאחר ביצוע העבודות ההנדסיות הנדרשות ובדיקה כי השטחים אכן נוקו באופן מלא ממוקשים.