במשפחת בן ארי השירות בגדוד 50 של הנח"ל עובר מדור לדור לדור. שני בנים, דור שלישי, שירתו או משרתים כיום בגדוד, הידוע גם כגדוד הנח"ל המוצנח. הסב נפצע במלחמת יום כיפור בעת שירותו בגדוד, ואילו ההורים הכירו במהלך שירותם המשותף בפלוגה בגדוד, שעליה פיקד בשעתו שר הביטחון בני גנץ‬.

"אבא שלי, דן בן ארי, שירת בגדוד 50. הוא לחם במבצע קדש, במלחמת ששת הימים, ונפצע בסיני במלחמת יום כיפור. אמא שלי הייתה בגרעין נח"ל במלכיה", מספר עמית בן ארי מכפר ורדים, שהלך בעקבות אביו ושירת כלוחם בגדוד. במהלך שירותו הוא הכיר את אפרת, ששירתה כפקידה פלוגתית. הם נישאו ונולדו להם ארבעה ילדים, ששניים מהם התגייסו לגדוד 50.

"גדלתי במושב שבי ציון, ובשנת 81' התגייסתי לנח"ל והייתי פקידה פלוגתית", מספרת אפרת, מורה וגננת לחינוך מיוחד. "שם הכרתי את עמית, וזו הייתה אהבה ממבט ראשון. מפקד הפלוגה אז היה גנץ, שסיים את תפקידו לפני שפרצה מלחמת לבנון הראשונה ביוני 82'".

במהלך מלחמת לבנון הראשונה, בעת שהחיילים מהפלוגה שבה שירתה לחמו בגזרה המרכזית בדרום לבנון, אפרת עברה לסייע לפצועים שפונו לבית החולים רמב"ם בחיפה וליוותה משפחות שכולות.

בעלה עמית, העובד בתחום התעשייה, מספר על ההיכרות ביניהם. "נוצר בינינו קשר ממבט ראשון. השתחררנו ב־83', למדנו, והתחתנו כעבור חמש שנים", הוא מספר. "גם הילדים שלנו גדלו על הסיפורים והמסורת של גרעיני הנח"ל והשירות בגדוד 50. זה נשאר במשפחה".

גל בן ארי (27) כבר היה הדור השלישי של משפחת בן ארי בגדוד 50. "השירות בנח"ל כבר הפך לדרך חיים משפחתית, גדלתי על זה", הוא מסביר. גל, שלחם במבצע צוק איתן, הקים לאחר שחרורו, ביחד עם כ־30 מחבריו, קיבוץ עירוני בנהריה. לאחר גל, הבן טל משרת כיום כמפקד מחלקה בגדוד 50, בגבול לבנון. "המשכתי בעקבות המורשת של משפחת בן ארי", הוא מציין.

במשפחה מודעים להבדל בין השירות אז והיום. "החיילים כיום יותר טובים, הם יותר מיומנים, יותר מצוידים ועם טכנולוגיה מאוד מתקדמת", אומר עמית. "אם אני משווה בין רובה ה־M16 שהיה לי לרובים כיום, - זה הבדל של שמיים וארץ. אבל דבר אחד לא השתנה: רוח הקרב והמורשת".