שר הביטחון בני גנץ קיים היום (רביעי) הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליבה, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, ראש אג"ס אלוף טל קלמן וראש האגף המדיני ביטחוני דרור שלום. הדיון התקיים לאחר אירועי הימים האחרונים, בהם הפיגוע הקשה שהתרחש אמש בבני ברק, ובהמשך להחלטה לתגבר בכוחות נוספים את קו התפר ומרחב איזור יהודה ושומרון. 

הגיע עם רכב ונשק מאולתר: פרטים חדשים על הפיגוע בבני ברק

רף זהה לשומר החומות: עלתה רמת הכוננות במשטרה

כאמור, עד כה, תגבר צה״ל את הגזרות השונות ב-14 גדודים לוחמים, בכוחות צלפים ובלוחמים מיחידות מיוחדות. בנוסף, יתוגברו יכולות המודיעין והאיסוף. במקביל, הצבא יציע סיוע נרחב למשטרה, במסגרתו יוקצו 15 פלוגות הכשרה מיחידות מיוחדות, שחלקן יסייעו בהגנה על מרחב התפר וחלקן ייפרסו בערים מרכזיות, בהתאם להחלטת משטרת ישראל.

זירת הפיגוע בבני ברק. צילום: אבשלום ששוני

בנוסף, צה״ל הציע להוביל את הקמתן והצטיידותן של פלוגות מג״ב נוספות, לתגבור במשימת ההגנה והביטחון בעורף. בהתאם לצורך, יספק צה״ל גם סיוע לוגיסטי. עוד הוחלט כי כלל החיילים שהוכשרו ברמת רובאי 03 ומעלה, יצאו עם נשק לביתם בכפוף לנהלים. עוד הוחלט במהלך הדיון כי ימוקדו מאמצי המודיעין, בדגש על הרשתות החברתיות ויוקצו כוחות ואמצעים לטיפול בשב"חים וסוחרי נשק. במקביל, גנץ סיכם על הכנת תוכנית פעולה לבינוי בנקודות מרכזיות במכשול התפר, שתוצג בתחילת השבוע הבא להפעלה באופן מיידי.

"צה״ל ערוך למגוון תרחישים, פועל ויפעל ככל שידרש לשמירה על שגרת חייהם של תושבי ישראל. כוחות צה״ל פרוסים בדריכות מרבית בגזרות השונות במטרה לחזק את תחושת ההגנה ואת תחושת הביטחון של תושבי ישראל", סיכם הרמטכ"ל.

עוד הוחלט בדיון על תגבור של 1,000 לוחמים בהכשרות לסיוע למשטרת ישראל במאמץ ביטחון הפנים, בתגובה לדברים מסר בכיר במשטרה: "תגבור של חיילים הוא טוב אך הוכח לאורך השנים שפחות אפקטיבי. הם בהכרח אמורים להצטרף לשוטרים בשטח ולא לפעול לבד, הם לא מיומנים בפעילות מול אוכלוסייה אזרחית ונוכחותם בערים ובמרכזים ברחבי הארץ דווקא תגביר תחשש של האוכלוסייה".

"זה בדיוק הפתרונות הזמניים שאנחנו לא מבקשים. במשטרה מדגישים את הצורך ביישום תכנית המפכ"ל לחיזוק משטרת ישראל ב-4,000 תקנים. אם אלה יגיעו במשטרה יכולים תוך מספר ימים לגייס כבר אלף שוטרים", הוסיף.

בצילומי הווידאו בכתבה נעשה שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר/עיתון זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]