גל הפיגועים: נשיא לשכת הקבלנים, רוני מזרחי, התראיין היום (רביעי) בתוכניתה של ענת דויבוב "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס לעצירת עבודות הבנייה במספר ערים בישראל לנוכח המצב הביטחוני הרגיש, והסביר מדוע הוא נגד עונש קולקטיבי לפועלים הפלסטינים.

"גם ככה חסרים לנו עובדים, העובדים הפלסטינים הם בסך הכל 20 אחוז מכלל העובדים בענף הבנייה", אמר רוני מזרחי בפתח הריאיון, "אז היום לא סגרו את השערים לפועלים, אבל הרבה מהם לא הגיעו וחלק ברחו מחשש ללינץ'. זה עצוב ומיותר. בסופו של דבר, מי שהגיע לארץ עבר את כל הבדיקות של גורמי הביטחון וזאת בעיה שלא מאפשרים להם לעבוד. אנחנו בוודאי נגד הכנסת שוהים בלתי חוקיים, אנחנו מדברים רק על העובדים החוקיים שעברו את הביקורות וקיבלו אישורי עבודה בישראל".

"אני מאחל בריאות לכל מי שנפגע ובמשתתף בצערם של משפחות ההרוגים, יחד עם זאת אני לא מאמין בעונש קולקטיבי, צריך לטפל רק בחשודים שלא קיבלו רישיונות עבודה", טען מזרחי, "עונש כזה לא יכול לפתור את הבעיה - להפך, אני לא הייתי משחרר אותם הביתה בכעסים, כי אז הם יהפכו להיות מחבלים בעצמם. כל הרעיון פה הוא שיש להם בשביל מה לקום בבוקר, במה להתעסק וממה להתפרנס, במקום להתעסק בטרור. האתגר הוא לשמור על איזון בין לאפשר מקומות עבודה לבין לדאוג לביטחונה של המדינה".

לבסוף ציין כי "מתוך כלל הפועלים עם רישיונות העבודה, בין 50 ל־70 אלף מגיעים משטחי ישראל ובין 50 ל־65 אלף הם פלסטינים - אלה, מהווים כ־40 אחוז מהענף. אין ספק שיהיה קשה למנוע מעובדים ערבים ישראלים להגיע למקום העבודה, אבל במקרה של הפלסטינים מספיק לסגור את השערים ולא לתת להם להיכנס, אבל זה מצב לא רצוי. כש־40 אחוז מכוח העובדה לא מגיע לעבודה, ההתייקרות עולה מאוד - חייבים למצוא לזה איזון. זה כואב, לא צריך להגיע למצב כזה, לא זו הכוונה".