"אנחנו במלחמת קיום": גל הפיגועים שגרם לפתיחתו של מבצע "שובר גלים" במערכת הביטחון וביטחון הפנים, מעורר הדים בציבור ובקרב הפוליטיקאים והבכירים הביטחוניים לשעבר. גדי נס שוחח הבוקר (שני) עם תא"ל במיל' צביקה פוגל, לשעבר רמ"ט פיקוד דרום, בתוכניתו ב-104.5fm, שתקף את ראשי מערכת הביטחון בחריפות, לאור המצב הביטחוני הרעוע.

ראשית, תקף פוגל את צמרת מערכת הביטחון הישראלית: "בני גנץ ואביב כוכבי לבשו מתחילת תפקידם את גלימת הרוקח, וכל מה שהם עושים זה לתת לנו כדורי הרגעה כל הזמן". הוא הוסיף: "אם אתה רוצה לנצח, אם אתה רוצה להכריע, ואם אתה מבין שאתה במלחמת קיום מה אתה מאיים ומודיע מראש?".

"הדבר האחרון שאני רוצה זה לערער על יכולות הצבא, אבל אני רוצה לשאול אחרי כמעט 4 שנים שכוכבי בתפקידו - תן לי הישג אחד חוץ מנאומים חוצבי להבות. משהו ממשי שהאויבים שלנו רועדים מאיתנו מפחד. אני רוצה רמטכ"ל מנצח, לא רוצה רמטכ"ל שיודע לדבר, מצידי שיהיה עילג כמו רפול ז"ל, אבל שיודע לנצח ויודע לגרום לאויב פחד".

הרמטכ''ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)

"אני לא חש ביטחון במדינת ישראל", הוא המשיך. "אם אני גר ביישוב במשמר הירדן שבו סוגרים את השער מפחד במהלך כל היום, אז הייתי רוצה שמי שיסגור את השער מפחד זה הערבים לא אני. אם אני נוסע לחגוג יומולדת לאמא שלי בבאר שבע ובפעם הראשונה לוקח את האקדח, אז אני מצטער זה לא בבטחה".

"כשיש לך שר ביטחון שרק מתגבר את ההגנה, שר חוץ שבמקום לדבר על איראן גורם לכך שהפלסטינים עולים על ראש שמחתנו וראש ממשלה שאומר לך לקחת את החוק לידיים - אתה מבין שהמצב שלנו בזבל", תקף הבכיר הצבאי לשעבר בחריפות.

בני גנץ בכנס לציון שלוש שנים למפלגת ''חוסן לישראל'' (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ בכנס לציון שלוש שנים למפלגת ''חוסן לישראל'' (צילום: אבשלום ששוני)

"אף אחד לא מודה שאנחנו במלחמת קיום. זה או אנחנו או הם, ערבים קיצוניים אסלאמיים מבחוץ ומבפנים. אם לא נשלם את המחיר לא נהיה פה, כי זה או אנחנו או הם ונכון לרגע זה יש לי ספק אם זה יהיה אנחנו. לנו אין ארץ אחרת אבל יש לך פה עשרות יישובים ערביים בתוך המדינה עם נשק בלתי חוקי. כולנו שוכחים את מה שקרה בשומר החומות. עוד פעם מבצעים? מה אנחנו במכירת סוף עונה? זו מלחמת קיום", הוסיף פוגל.