הפרקליטה הצבאית הראשית, אלוף יפעת תומר-ירושלמי, תישא הבוקר (שני) דברים בכנס לשכת עורכי הדין באילת בהתייחס לבדיקת נסיבות מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, שנהרגה במהלך הקרב שהתפתח בג'נין לפני כשבוע וחצי. 

הפצ"רית ציינה שצה"ל עושה כל מאמץ לתחקר את נסיבות האירוע ולהבין כיצד נפגעה אבו-עאקלה. בהקשר זה צוין, שבהיעדר אפשרות לבדוק את הקליע, המוחזק בידי הרשות הפלסטינית, נותר ספק באשר לנסיבות המוות. הפרקליטה אמרה כי "מותה של העיתונאית הוא אירוע מצער, וצה"ל עושה כל מאמץ כדי לתחקר אותו ולהבין כיצד נפגעה אבו עאקלה. בנסיבות העניין, הדרך הטובה ביותר לברר כיצד מצאה העיתונאית את מותה, היא בדיקת הקליע שנמצא בגופה, בבדיקה בליסטית מקצועית. הקליע מוחזק בידי הרשות הפלסטינית, אשר לא הסכימה להעבירו לבדיקה בליסטית כאמור, אף כאשר הוצע לה כי הבדיקה תיערך גם בנוכחות נציגים מטעמה. בהיעדר האפשרות לבחון את הקליע, נותר בעת הזו הספק."

עוד אמרה האלוף תומר-ירושלמי כי למרות האתגר, צה"ל עושה וממשיך לעשות מאמצים כדי לברר את האירוע לעומקו.

יפעת תומר-ירושלמי (צילום: דובר צה''ל)
יפעת תומר-ירושלמי (צילום: דובר צה''ל)


הקצינה הבכירה הוסיפה כי אבו-עאקלה נפגעה במהלך קרב יריות, במהלכו נורו לעבר כוח צה"ל מאות קליעים ממספר מוקדים. בנסיבות אלה לא קיים חשד מידי לביצוע עבירה פלילית, ובהתאם להחלטה הסופית בעניין פתיחת חקירה תתקבל רק לאחר בירור של עובדות המקרה באמצעות תחקיר מבצעי ועל-פי כלל המידע הקיים ביחס למקרה. 

במהלך פעילות צה"ל בג'נין ובמחנה פליטים הסמוך לה לפני כשבוע וחצי, התפתחו עימותים בין צה"ל ובין כוחות מג"ב למתפרעים במקום. במהלך העימותים וחילופי האש נהרגה כתבת אל ג'זירה שירין אבו עקל'ה. מותה של אבו עקל'ה עורר הדים ברחבי העולם וקריאות לחקור את התקרית הגיעו מיעדים שונים.