מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, פנה הערב (חמישי) במכתב למפקדים, השוטרים והלוחמים, בו הודיע כי הוא החליט להקפיא את ועדות מסלולי השירות במחוזות ואת השימועים להפסקת השירות המתנהלים באגף משאבי אנוש בנושא מסלולי שירות. 

"נוכח משבר התעסוקה הפוקד את כלל הגופים במשק בדגש על ארגונים ממשלתיים, ובכלל זה משטרת ישראל, ובהמשך לעליה בכמות המתפטרים והמחסור בשוטרים, החלטתי בשלב זה להקפיא את ועדות מסלולי השירות במחוזות ואת השימועים להפסקת השירות המתנהלים באמ״ש בנושא מסלולי שירות", כתב המפכ"ל והוסיף: "במסגרת ההסכם מול האוצר, נדרשנו לא להאריך את שירותם של למעלה ממאה שוטרים במהלך שנת 2022. בהמשך לכך התנהל בשבועות האחרונים הליך מיון ובחינת פוטנציאל השוטרים הרלוונטיים בתום חמש שנות שירות. כאמור, בשלב זה, התהליך הוקפא עד לאחר בחינת כלל המשמעויות ושיח יחד עם האוצר".

באוקטובר האחרון סיפרו קציני משטרה בכירים ושוטרים ותיקים על תחושות קשות בקרב לובשי המדים תחת פיקודו של המפכ”ל שבתאי. “ארגון לא מאורגן”, תיארו קצינים בכירים את הנעשה בגוף אכיפת החוק. “ציפינו למפקד שיגיע וירים אותנו למקום שהיינו בו לפני שנים, אבל הנסיגה נמשכת. שוטרים רבים מניחים את התעודות ומתפטרים”.

“משהו לא טוב קורה במשטרה”, אמרו שוטרים ותיקים. “זו לא אותה התחושה ולא אותה המחויבות שלשמה התגייסנו. ישנם מינויים פוליטיים של קצינים בכירים, קצינים בכירים פרשו, שדרת פיקוד חלשה מכדי שתוביל את המערכת לשינוי שכולם ייחלו לו, התעלמות מהפרט ועוד. חבל. הארגון כבר לא אטרקטיבי, והרוח הרעה מחלחלת אל כולם. המשטרה לא נמצאת במקום שהייתה בו לפני שנים. זה תהליך אטי של הידרדרות”.

גורמים במשטרה הוסיפו: “המשטרה ספגה סטירות לחי, והשוטרים כבר לא מרגישים מוגנים ובטוחים. יש היום שיימינג ברשתות, כל אחד מצלם, וכל שוטר מגיע לאירוע בחשש גדול. שוטרים וקצינים מתמודדים בבית המשפט עם אירועים שהתרחשו בזמן פעילות ובמהלך משימה ושליחות, ואין גיבוי ותמיכה. שוטרים מותקפים בהפגנות ולא יכולים להגיב. שוטרים מטפלים באכיפה של קורונה, וזה לא נראה טוב מול אזרחים. יש מתקפות מהצד הפוליטי. הכל היה מותר בשביל לפגוע במותג הזה שנקרא משטרה. ואי אפשר להתעלם גם מהשכר הלא מפתה. קצינים שנתקעו באותם תפקידים מאבדים את המוטיבציה”.