פרשת "התיק השקוף": צוות משטרתי שבחן את נסיבות מותו של קצין המודיעין ת' לא מצא אינדיקציה לכך שמותו של הקצין נגרם כתוצאה ממעשה מכוון של גורם כלשהו, כך עולה מהדו"ח שהוגש היום (שני)  על-ידי ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל לפרקליטה הצבאית הראשית. 

בחודש ינואר האחרון, מינה ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה צוות מייעץ לבחינת חומרי חקירת היחידה לחקירות פנים של צה"ל. חומר החקירה הכולל עשרות רבות של עדויות ומסמכים. הצוות המשטרתי מצא בנוסף כי היחידה לחקירות פנים של צה"ל ערכה את כלל פעולות החקירה הדרושות לברור אפיק זה, ולתפיסתם המקצועית של חוקרי המשטרה אין פעולות חקירה נוספות שיש לבצע בהקשר זה, אולם יש  לבצע פעולות חקירה במספר היבטים אחרים. 

מדובר צה"ל נמסר: "החקירה הפלילית נפתחה מיד לאחר מותו של הקצין ונוהלה על ידי היחידה לחקירות פנים של צה"ל בליווי התביעה הצבאית. מאחר שהחקירה לא הביאה למסקנה חד משמעית בדבר סיבת מותו של המנוח, החליטה הפצ"רית, בתיאום עם ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל ולאחר שהדברים הוצגו ליועץ המשפטי לממשלה, כי נכון להעביר את חומרי החקירה במלואם לעיון צוות חיצוני מייעץ ובלתי תלוי של משטרת ישראל אשר יבחן וימלץ האם יש צורך בביצוע פעולות חקירה נוספות".

בטקס האזכרה שנערך בחודש שעבר במליאת שנה למותו של קצין המודיעין, אמר אביו: "המערכת הצבאית שהצטיינה בפגיעה בך לא חוסכת את יכולותיה אלה גם מהמשפחה שלנו. לא נשכח ולא נסלח למי ששם לו כמטרה לשבור את הילד שלנו ע"י משפט מתמשך ואיום במאסר לא סביר".

עוד ציין האב: "לא נשכח ולא נסלח למי שהחליט למלא את גופו הקטן בתרופות שלא הכיר ומעולם לא צרך. לא נשכח ולא נסלח למי ששמר בסוד על אירועים רפואיים, אולי נורות אזהרה, שעברו עליו בכלא. לא נשכח ולא נסלח למי ששידר לנו את התחושה השקרית שהוא מוגן, אך לא באמת שמר עליו".

דבריו הנוקבים של האב הצטרפו  למכתב ששיגרה המשפחה השכולה, באמצעות עו"ד אפרת נחמני בר ושרון זגגי פנחס, לפרקליטה הצבאית הראשית, אלוף יפעת תומר ירושלמי, בה הבהירו כי אינם מוכנים להיות "משפחה שכולה מחמד". במכתב טענות קשות על החקירה הכושלת של צה"ל, העדר ממצאים לנסיבות המוות, אי העברת מידע במרכזם הדו"ח הפתולוגי וכן המנדט החלקי ביותר שניתן לצוות המשטרתי, שכן אין לו כל יכולת להוציא את חקירה מהמבוי הסתום אליה נקלעה. הוריו של הקצין המנוח קבלו במכתבם לפצ"רית על מה שהם חשים כניסיון "לאלף" אותם, "להתיישר" עם המערכת ולהשמיע דברים פחות נוקבים.