הקבינט המדיני בטחוני התכנס הלילה (בין שבת לראשון) בנוגע להמשך התנהלות ישראל במבצע "עלות השחר". בדיון נכחו ראש הממשלה לפיד, שר הביטחון גנץ ובכירים נוספים. בנוסף, רה"מ לפיד הודיע כי הזמין את בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה, לעדכון ביטחוני כנדרש בחוק.

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

גנץ קיים הערכת מצב נוספת, פגיעה ישירה בבית בשדרות| מבצע "עלות השחר"
מבצע "עלות השחר": צפו ברגעי החיסול של תייסיר ג'עברי
דיווח: מצרים הציעה הפסקת אש, בקהיר ממתינים לתגובות הצדדים

העמדה הישראלית, שגם הועברה לחמאס דרך המתווכים המצריים, היא כי מבחינת ישראל רוב המטרות הושגו ועל כן, ישראל מעוניינת בחזרה לשקט ולשגרה ולא להמשך המבצע. עם זאת, בישראל מבינים כי מנהיגי חמאס רגישים לדעת הקהל, לכן הנקודה הקריטית תהיה מחר. אם צום ט' באב ( כולל עליות להר הבית) יעבור בשלום ולא ידרדר עוד יותר את המצב, הערכות הן כי השקט יכול לחזור כבר ביום שני או שלישי.

בתוך כך, רה"מ לפיד הודיע כי זימן את יו"ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לעדכון ביטחוני, "לאור המצב וכמתחייב בחוק". בפגישה אמור לנכוח גם מזכירו הצבאי, כאשר את המועד המדויק יקבעו בין הלשכות. טרם הזימון, בלשכת נתניהו פנו כבר היום בצהריים למזכירו הצבאי של לפיד בבקשה לקבל תדרוך ביטחוני בעקבות ההתפתחויות בדרום. 

למעשה, זו תהיה הפעם הראשונה שבה נתניהו יגיע לקבל תדרוך בטחוני מראש הממשלה לפיד, לאחר שעד כה נתניהו ביקש להיפגש רק עם המזכיר הצבאי בנפרד, ולא להגיע לעדכון אצל לפיד.על פי גורמים בלשכתו של יו"ר האופוזיציה, הפגישה אמורה להתקיים מחר.