מנכ"ל תנועת "הביטחוניסטים", תא"ל אמיר אביבי, התראיין הבוקר (שני) בתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון, 104.5FM, על רקע סיומו של מבצע "עלות השחר", ואמר: "הסבב הסתיים עם הישגים אופרטייבים מרשימים, בצד שלנו אין נפגעים בנפש. זו הייתה פעולה אופרטיבית יוצאת מהכלל של צה"ל, גם ביוזמה, בתחבולנות, ובדיוק. אם צריך לסכם: הצלחה אופרטיבית כבירה לצד כישלון אסטרטגי מתמשך של ישראל".

"הג'יהאד יצא חבול, אך משדר ניצחון": אוהד חמו מסביר כיצד נתפסת הפסקת האש בעזה

הפסקת האש לא הופרה פעם נוספת: לילה שקט עבר על תושבי הדרום

אביבי הסביר: "בסופו של דבר התחושות הן מעורבות. מצד אחד היכולות של צה"ל ושל שב"כ, ומצד שני אנחנו נמצאים רק שנה מ"שומר חומות", אחרי שפעלנו בצורה מקיפה, ומוצאים את עצמנו תוך זמן קצר מול ארגון קיקיוני יחסית שיורה עלינו 1,000 רקטות, ומשבית את כל הדרום במשך 3.5 ימים. 55 שעות המדינה תחת אש, וכולנו יודעים שזו רק שאלה של זמן עד שיגיע הסבב הבא".

לשאלה האם, אם כך, אי אפשר להשוות בין העוצמות של ישראל אל מול הג'יהאד האסלאמי, ענה מנכ"ל התנועה: "זה בטח לא כוחות ובטח לא מול הג'יהאד. זה לא חמאס, הוא ירה 1,000 רקטות וזה אחרי "שומר חומות", וגם היה מבצע "חגורה שחורה", ואנחנו רואים את המהירות שבה ארגוני הטרור מתאוששים", ציין. "הם מתחמשים מחדש בקצב יחסית מהיר, ומקבלים ביטחון לצאת לפעולה. אנחנו משתמשים במושג "הרתעה" אבל אני חושב שזה מושג שבכלל לא רלוונטי למציאות שאנחנו חווים. רואים כאן ארגונים שבאופן מתמשך נחושים להילחם בנו. אנחנו יוצאים למערכות, מכים בהם, הם מבינים שהם זקוקים לזמן להתאושש, וכאשר תהיה להם מספיק תחמושת הם מייד יוצאים שוב למערכה".

אביבי העריך כי בכל הנוגע לחמאס, הארגון נמצא בתהליך של צבירת כוח, והסבב הנוכחי לא היה העיתוי הנכון מבחינתו: "הארגון נמצא בתהליך של בניין כוח. הוא ממשיך להצטייד, להתחמש, לחפור מנהרות, כל הפעולות שנדרשות כדי לצאת לסבב נוסף ובזמן שהוא ימצא לנכון, הוא ייצא למערכה נוספת".

לשאלתו של מינץ, האם ישראל צריכה לנקוט יוזמה נוספת, ומה היא צריכה לעשות כדי למנוע את ההתחמשות של ארגוני הטרור, ענה אביבי בשאלה: "מדינת ישראל צריכה לשאול את עצמה, האם היא מוכנה כל כמה חודשים, כל שנה, להיות תחת אש? זו מציאות ששום מדינה בעולם לא הייתה מוכנה לחיות בה". עוד הדגיש כי "צריך לשנות לחלוטין את המשוואה בעזה. זה לא יכול להישאר בצורה כזו לנצח. הסיפור הזה לא קשור רק לעזה. בסופו של דבר, הארגונים בעזה מקרינים על כל המרחב: על הבדואים בנגב, על הערבים בגליל, על יהודה ושומרון, על לבנון ועל סוריה. זה יוצר שחיקה מתמשכת בהרתעה, והתחזקות מתמשכת של הארגונים האלה ביחס לשאלה הפלסטינית".

אביבי טען שארגון החמאס מוביל גם ביהודה ושומרון: "אם היו מקיימים היום בחירות ברשות הפלסטינית, החמאס היה זוכה בענק. בסופו של דבר עזה תצטרך להיות מטופלת. אנחנו יצרנו את המפלצת הזאת במו ידינו".

בסיום הריאיון נתבקש אביבי לתת בכל זאת תחזית לגבי הסבב האפשרי הבא, ואמר שעולה הסבירות כי היכולות של צה"ל יכולות להביא לפגיעה יותר משמעותית ומתמשכת בהנהגה וביכולות של ארגוני הטרור לאורך זמן: "אף פעם לא הגדרנו באופן אסטרטגי, לפגוע אנושות בארגונים האלה. פוגעים בהם ברמה שפוגעים בכל מבצע, והם נשארים עם הרגליים על הקרקע ובסופו של דבר מתאוששים ומתחמשים ואנחנו טופחים לעצמנו על השכם, "כל הכבוד לצה"ל!" ואחרי שנה שוב מוצאים את עצמינו במבצע. לכן התחושות הן בסופו של דבר מעורבות, של הציבור שמתחיל להתעייף מהסבבים האלה ומצד שני גם מאד גאה".