ביום ראשון בלילה נכנסה מדינת ישראל להפסקת אש מול הג'יהאד האסלאמי, לאחר שלושה ימים של מבצע צבאי מקיף, חיסול הצמרת הבכירה בארגון, ויותר מ-900 רקטות שנורו אל ישראל, לרבות יישובי עוטף עזה, דרום הארץ, גוש דן וירושלים. השר לביטחון פנים עמר בר-לב שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm והגיב על פרטי המבצע. עוד אמר על הפריימריז למפלגת העבודה: "מיכאלי לא פועלת נגדי".

ההישג של הג'יהאד האסלאמי היה בכך שהוא הצליח לשבש לליכוד את קמפיין הבחירות | דעה
"איך קוראים לו?": דובר צה"ל מגיב לטעויות שעשה במבצע "עלות השחר"

בר-לב סיפר: "הייתה לנו ישיבת קבינט ברביעי, יומיים לפני תחילת המבצע. אחרי המעצר בג'נין ואחרי השלב בו שר הביטחון החליט שמפסיקים לנסוע על צירים גלויים, קיבלנו סקירת מודיעין. הסיבה לכך היא שהייתה כוונה ספציפית של הג'יהאד לירות ירי נ"ט על אוטובוס, רצו אוטובוס עם אזרחים וילדים, לפגוע בו. זו הייתה מטרתו, מטרה רצחנית מובהקת. ידענו שיש הנחיה שברגע שתזוהה חוליה כזו, צה"ל יפעל לחיסולה. לא היו חילוקי דעות שאנחנו נפעל לפני". 

השר העלה את השאלה - איך ייתכן שהיועמש"ית אישרה לרה"מ לפיד לצאת למבצע ללא אישור הקבינט? וענה: "החוק המחייב אומר שרק במקרה שיש חשש ליציאה למלחמה, צריך אישור ממשלה. זה ודאי לא סוג של מלחמה. יש לנו מודיעין טוב, בואו נהיה ריאליים, גם בזמן אמיתי היה מודיעין טוב. אני לא אפרט את כל המידע המודיעי, אך היה ברור שגם אם תהיה פעולה כזו של הג'יהאד כנראה בניגוד לדעתו של חמאס, ולשמחתנו ראינו שהמודיעין הישראלי יושב עמוק בתוך הארגונים האלה. כמו באירועים בעבר לא היה צורך באישור מוקדם של היועץ המשפטי לממשלה".

לגבי הפריימריז במפלגת העבודה אמר השר בר-לב: "אני תמיד מרגיש בטוח, זה לא אומר שאני יודע מה תהיינה התוצאות. אני מאמין שחברי מפלגת העבודה שבאים להצביע עומדים בצורה איתנה מאחורי שני הדגלים המרכזיים של המפלגה - ביטחון וחברתי. בנושא הביטחוני אני חושב שאני מייצג את המפלגה כראוי, ומאמין שחלק גדול מהחברים יבין את זה".

יוכפז הציג לבר-לב את דיווחו של הפרשן הפוליטי רביב דרוקר, שאמר כי חברת הכנסת מיכאלי פועל נגד השר. על כך הוא ענה כי "מיכאלי לא פועלת נגדי חד משמעית, נשים את זה על השולחן. בפוליטיקה תמיד פונים אליך אנשים ואומרים, האם זה נכון? אני מכיר את מערכת היחסים בין מרב לביני, מיכאלי לא פועלת נגדי".