18 צוותים של מג"ב כוחות של יס"מ של המשטרה וצוותי חילוץ והצלה ביצעו הבוקר (חמישי) הריסה של מבנים במאחז שהוקם על גבעת רמת מגרון שבחבל בנימין. במסגרת הפעילות שישה מבנים נהרסו כאשר מתוכן ארבעה מבני מגורים של שלוש משפחות מקימות המאחז וצעירים המתגוררים בו.

אלפים עלו לשורה של מאחזים ביו"ש; בשמאל דרשו לפנותם: "עבריינים ופורעי חוק"

מתיחות ביו"ש בשל מבצע הקמת שלושה מאחזים חדשים

בתוך כך, תושבים ממאחזים סמוכים שהגיעו למקום במטרה לסייע למשפחות ולהפריע לעבודות ההריסה נבלמו על ידי שוטרי יס"מ ומג"ב וההריסות הושלמו למורת רוחם של המתיישבים. לצד התושבים הטוענים מצידם להרס ברוטלי ואלים כלשטענתם הכוחות "פרצו לנו לחדר השינה איימו עלינו במעצר" טוענים במשטרה כי ההריסות התבצעו ללא אירועים חריגים וללא מעצרים. 

תושבים מהגבעה טענו כי "חטפו והחרימו לנו את הפלאפונים מהיד ללא כל סיבה, זרקו אותנו החוצה עם התינוקות לקור. אחד התושבים שביקש את הנייד שלו בחזרה אויים במעצר והוזהר. 'תנועה אחת לא נכונה שלך ותמצא את עצמך מקופל על הרצפה בדרך למעצר'. נערים אחרים שמתגוררים בגבעה הוכו בידי שוטרים ואחד מהם נפצע בפניו ונזקק לטיפול רפואי".

נועה ירד, תושבת הגבעה סיפרה על החוויה הקשה: "התעוררנו בשעה 4 לפנות בוקר מדפיקות פראיות על הדלת. עוד לפני שהספקנו לברר מי זה, פרצו עשרות שוטרים לבית, נכנסו לחדר שינה והודיעו לנו שאנחנו צריכים לעזוב מיד את המקום. אפילו להתלבש ולהתארגן בפרטיות לא נתנו לנו. אחרי 3 דקות זרקו אותנו החוצה מהבית ביחד עם התינוקת, בלי שאפשרו לנו לקחת בשבילה בגדים או חפצים אחרים בנימוק ש"מותר לקחת רק חפצים יקרי ערך".

ירד הוסיפה וסיפרה: "את בעלי ריתקו בכוח לרכב, והרסו את הבית לחתיכות כשבתוכו חלק מהציוד שלנו. זאת חוויה מטלטלת וקשה. ועצוב ומכעיס לראות איך מדינת ישראל נלחמת ביהודים חלוצים שהלכו ליישב את הארץ ולהיאבק מול ההשתלטות הערבית".

מרמת מגרון נמסר בתגובה: "זהו בוקר קשה ועצוב למדינת ישראל. שוב גנץ, לפיד סער מגלים נחישות ואכזריות כלפי ההתיישבות היהודית, שעה שברחבי יהודה ושומרון תוכנית פיאד הערבית להקמת מדינה פלסטינית קורמת עור וגידים ללא הפרעה. אבל יש לנו משהו להגיד לכם שרי הממשלה: איננו מתכוונים ולו לרגע להתייאש ולהרים ידיים, ובכוונתנו להמשיך להיאחז בגבעה עד להפיכתה לישוב קבע מבוסס ופורח".

במשטרה מציינים כי בסך הכל נהרס ארבעה מבנים מאויישים ופונו שלוש משפחות שמתגוררות במאחז. בעת הגעת הכוחות למקום החל פינוי המשפחות והצעירים המתגוררים במאחז, אלו התפנו ללא עצורים וללא אירועים חריגים. למקום הגיעו מספר צעירים ממאחזים שכנים וגישתם נמנעה על ידי משטרת ישראל ומג"ב. במשטרה דוחים את טענות התושבים לאלימות ויתרה מכך מציינים כי לתושבים הורשה לקחת כל דבר שהם ביקשו.