בימים האחרונים התפרסמו איומים תכופים של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לפגוע בעומק ישראל על רקע הסכם הגרעין העומד להיחתם בין ארצות הברית לאיראן וגורם לכוננות שיא של צה"ל בצפון מחשש להתלקחות צבאית. תא"ל במיל' צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד הדרום, שוחח היום (רביעי) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm, ואמר: "הקול הוא קולו של נסראללה, הידיים הן ידיים איראניות. יש פה מהלכים מחושבים, שום דבר פה לא בא סתם".

"מוכנים לכל התרחישים": נסראללה הציג איום חדש לעבר ישראל

לדבריו, "לנסראללה יש שלוש הנחות יסוד לגבי ישראל - האחת שאנחנו מאוד צפויים, השנייה - הם מחשיבים אותנו כחסרי בסיס ויסוד אמיתי למוכנות להילחם והדבר השלישי זה שהם יודעים שהם לא יביסו אותנו טכנולוגית".

לטענתו, מנהיג חיזבאללה יוצא מתוך נקודת הנחה שרוח הקרב הישראלית לא תחזיק לאורך זמן. "הוא חושב שאנחנו אנשים של סיפוק מיידי ולכן לאורך זמן תיפול רוחנו והוא יוכל לאיים עלינו, להפתיע אותנו ולפגוע בנו", אמר פוגל.

לגבי איומיו של נסראללה על תקיפה בנתניה ובאשדוד אמר פוגל: "כשהוא מסתכל על תושבי הצפון ותושבי הדרום, הוא מבין שכל מי שגר ליד הגבול, אורך הנשימה שלו, האמונה והיכולת שלו לספוג - הרבה יותר גבוהה מכל אלה מגוש דן. זה מה שהוא מניח, לכן אתה לא שומע אותו אומר, 'אני אירה עכשיו על מטולה'".

לדבריו, "הוא מדבר על נתניה, תל אביב, על כל המקומות שנדמה להם ששם הלחץ שלו עובד הרבה יותר ויכול להיות שזה נכון",. עוד הוסיף: "הוא כבר הוכיח לנו שהוא יודע להגיע לשם, הוא כבר הגיע לשם. הוא ממשיך לנסות לערער את יכולת העמידה שלנו, לבנות על זה שאנחנו לא מוכנים למלחמת התשה ארוכה ובזה הוא ישיג כל פעם ניצחון אחר".

פוגל המשיך ואמר: "לחיזבאללה כשלוחה איראנית יש אינטרס לחמם את הגזרה בסוריה ובלבנון. הוא נחשב למגן האינטרסים הלבנונים ממיצוי הגז בים התיכון, פתאום הוא בחוץ. אז מה הוא עושה? הוא מאיים".

על החילופים הצפויים של מפקד פיקוד צפון אמר: "אני יודע שבצה"ל, אפילו בחירות לא מונעות החלפה של אלופים או רמטכ"לים. הדבר היחידי שיכול למנוע החלפה של אלופים זה, שזה קורה בעיצומו של קרב".