לוחם צה"ל נפצע הלילה (חמישי) באורח קל מירי מחבלים במהלך פעילות מבצעית בכפר בורקין שבצפון השומרון. מדובר צה"ל נמסר כי הלוחם, שנפגע ככל הנראה בידו, פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים. הלוחמים עצרו מספר חשודים והפעילות המבצעית הושלמה. 

במקביל לכך, כוחות הביטחון עצרו שני מבוקשים גם בכפר סילוואד החשודים בפעילות טרור. בנוסף לכך, 14 מבוקשים נעצרו בפעילות משותפת של לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב ברחבי יהודה ושומרון.

בעיר ג'נין ובכפר ביר אל-באשא הסמוך נעצרו שישה מבוקשים, בשכם התפתחו עימותים עם מחבלים שיידו אבנים לעבר הלוחמים. מדובר צה"ל נמסר כי קולות ירי נשמעו במרחב, במהלך הפעילות נעצרו שני מבוקשים. בנוסף, בכפר אל-פוואר, מדרום לחברון, החרימו הלוחמים אמצעי לחימה רבים. כל החשודים שנעצרו ואמצעי הלחימה שנתפסו והוחרמו הלילה הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. 



פעילות צה''ל בשומרון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל בשומרון (צילום: דובר צה''ל)

במקביל לכך, מידע מודיעיני שהתקבל ביחידת מג"ב עוטף ירושלים, הוביל למעצרו של חשוד בהחזקת אמצעי לחימה וחלקי נשק בעיירה אבו דיס, ממזרח לירושלים. במהלך החיפוש נתפסו 25 כדורים של רובה מסוג "שוטגאן", חלקים שונים של רובה M-16, רצועות ונרתיקים לאקדח ולרובה, רעלות, חלקי נשק של רובים מסוג "גליל" ו"עוזי" וקופסאות עם תחמושת.

פעילות מג''ב באבו דיס (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות מג''ב באבו דיס (צילום: דוברות המשטרה)

מהמשטרה נמסר כי במהלך הפעילות החלו הפרות סדר אלימות שכללו השלכת מטענים, בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים לעבר לוחמי משמר הגבול שהגיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים לכוחותינו.