בעוד המגעים להסכם גרעין בין איראן למעצמות מתקדמים, בישראל מנסים למנוע את החתימה. ראש המל"ל לשעבר, אלוף מיל' עוזי דיין שוחח היום (ראשון) על הדברים עם גדי נס ברדיו צפון וטען כי "הממשלה הנוכחית הזניחה את הנושא עד שהגענו למצב שיש הסכם שאי אפשר לעצור".

"טילים שמכסים את כל ישראל": תרחיש האימים של בכיר צה"ל לשעבר

בעשר אצבעותיו ולשונו המתגלגלת: נתניהו הביא את איראן אל סף הגרעין | בן כספית

לטענתו, "האמריקאים לא סופרים אותנו והאיראנים לא סופרים אותם". לכן, לדבריו, על הפרק עומד הסכם גרוע במיוחד: "אין התעסקות בנושא של טילים בליסטים ולווינים, שום מילה על טרור או על סנקציות - והעולם עומד מנגד". 

עוד טען לגבי אפשרות של הערכות ביטחונית ישראלית לתגובה: "עם איראן אנחנו במילא בעימות, צריכים לאיים ולקיים, בידינו למנוע את זה כי האיום הזה קיים בלי קשר, עניין הגרעין האיראני רק מחריף אותו".

"אם לאיראן יהיה נשק גרעיני, זה אומר שהמזרח התיכון והעולם כולו ייכנס לחימוש גרעיני עם מדינות חסרות אחריות, ואת זה צריך לעצור, ואנחנו יכולים לעשות את זה. איראן היא פגיעה, 60 אחוז מהייצוא האיראני הוא נפט גולמי". 

לדבריו, בישראל ערוכים בכל החזיתות, "זו בעיה שצריכים להיות מוכנים לה יום יום שעה שעה. צריך לתאם עם האמריקאים מבצעים משותפים, אם לא, אז אם אין אני לי מי לי. האמריקאים הם שותפים שלנו, ואם לא, אז נצטרך לעשות את זה בעצמנו. הממשלה הבאה תהיה ממשלה שצריכה להחליט החלטה כבדה בעניין הזה לא רק לאיים, גם לקיים", הוסיף.