הסכסוך הימי עם לבנוןרשת "אל-ערביה" האמירתית דיווחה הבוקר (ראשון) כי ההסכם עם תיחום הגבולות הימיים בין ישראל ללבנון כמעט הושלם, והדגישו כי שדה הנפט "כריש", יישאר בידיים ישראליות, בעוד ששדה "קנא" יהיה במלואו בחלקה הטריטוריאלי של ארץ הארזים. 

בתוך כך, המקורות הערביים ציינו כי חברת "אנרג'יאן" הפועלת מיוון וצרפת ועוסקת בחיפושים בשדה כריש, תבצע חיפוש והפקת גז גם בשדה "קנא", ונחשף כי תשלם לישראל פיצוי כספי, לאחר שבישראל תבעו בעלות על חלק מהשדה. בנוסף, דווח כי הפקת הגז משדה כריש תחל בתחילת חודש אוקטובר, מבלי לשלול כי ארגון הטרור חיזבאללה, יבצע פעולת טרור מצומצמת נגד השדה בתקופת הביניים. במקביל, מארגון הטרור השיעי נמסר כי "הוויתור הישראלי בא כתוצאה מהאיום שלנו".

מאגר כריש (צילום: חברת אנרג'יאן)
מאגר כריש (צילום: חברת אנרג'יאן)

הדיווח מגיע לאחר שבשבוע שעבר, הבין הלבן מסר כי הוא מנסה "לצמצם את המחלוקת בין ישראל ללבנון על תיחום הגבולות הימיים". גורמים בממשל ביידן מסרו כי "וושינגטון מחייה את ההתייעצויות והמשא ומתן בין ישראל ולבנון על הגבולות. פתרון הסכסוך בין המדינות הוא בראש סדר העדיפויות של הנשיא ג'ו ביידן".

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי הגבול הימי יקבע מחדש, כך שיוקמו שתי אסדות גז - האחת בלבנון ואחת בישראל. עם זאת, חלק מן אסדת הגז הלבנונית ימצא בתוך שטחה הימי של ישראל, אשר תפוצה כספית בעקבות כך. שתי האסדות ימוקמו במרחק של חמישה קילומטרים זו מזו, כך שיכונן "מאזן אימה", אשר ימנע מגורמים שונים לתקוף את האסדה הישראלית.