מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי השתתף הבוקר (רביעי) בטקס הענקת דרגות ומצטיינים של משמר הגבול, הנערך לכבוד ראש השנה. בדבריו, המפכ"ל התייחס לפיגוע בחולון ופעילות המשטרה לסיכול טרור. כמו כן, הוא התייחס לעמידתה של המשטרה לצדו של הלוחם אשר בנסיבות טראגיות גרם למותו של איאד אל חלאק.

"אנחנו מסיימים הבוקר מצוד לילי ארוך אחר מחבל שרצח באכזריות אישה בת 85 בחולון. מרגע הפיגוע הצפנו את השטח במאות שוטרים ולוחמים עד לאיתור המחבל ששם קץ לחייו. אנו עדים לעלייה במספר הכוונות, ההתרעות והמוטיבציה של גורמי הטרור לפגע בנו. המציאות הביטחונית הזו סמוכה לתקופת החגים ומחייבת אותנו להיערכות מקסימלית של כוחות, תוך חתירה מתמדת לסיכול ולמענה מבצעי מהיר לכל תרחיש. שיתוף פעולה בין המשטרה, שב"כ וצה"ל הוביל לסיכול עשרות ניסיונות לפגע וביניהם גם פיגועים קשים", אמר המפכ"ל.

המפכ"ל על איאד אל חלאק, דוברות המשטרה

עוד הוא הוסיף כי "את העוצמה הזו אתם שואבים מהגיבוי לחיילים. את הגיבוי מקבל ממני ומפקד מג"ב היום גם הלוחמים שהביא בנסיבות טראגיות למותו של איאד אל חלאק בעיצומה של תקופה ביטחונית מתוחה ורווית פיגועים במאי לפני שנתיים. את הנעשה אין להשיב, אני מצר על האירוע ושולח תנחומים למשפחתו של איאד. אבל אנחנו סומכים על בית המשפט שיגיע לחקר האמת ולצד זאת חשוב לי לומר שאנו, אלו ששלחו את הלוחם למשימה ולנו האחריות לעמוד לצידו. לוחמים שעשו מעשים פסולים בזדון יתנו את הדין, לא נקבל סטייה מהערכים והנורמות שלנו. אך לוחמים שפעלו וטעו לאור המידע שהיה לרשותם, יקבלו את הגיבוי לו הם ראויים מאיתנו".