במקביל למאמץ המודיעיני והצבאי מנסים בישראל להגביר גם את הלחץ האזרחי־כלכלי על ההתארגנות החדשה של גוב האריות בשכם. במסגרת זו נשללו באחרונה היתרי כניסה לישראל של 164 מבני משפחותיהם של צעירים פלסטינים משכם, שעל פי מערכת הביטחון, היו מעורבים בפעילות טרור שבוצעה לאחרונה. את ההחלטה אישר שר הביטחון בני גנץ לאחר הערכת מצב שהתקיימה ערב החג.

בעזרת הטיקטוק: ארגון הטרור "גוב האריות" מלבה אלימות בכל יהודה ושומרון
"יש שם אלפי נשקים, קשה לחסלם": כך הפך "גוב האריות" לכאב ראש של ישראל

לפי הנתונים שיש בידי מערכת הביטחון, בשנה האחרונה נמנעה הכניסה של יותר מ־2,500 קרובי משפחה של מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים או כוחות צה"ל. באופן משמעותי, מרב הפיגועים התרחשו בשנה האחרונה בצפון השומרון. ביחס ישיר לכך, גם רוב הפלסטינים שהיתרי הכניסה שלהם נשללו בשנה האחרונה הם קרובי משפחה של מחבלים מהערים ג'נין ושכם ומעיירות ומכפרים נוספים בגזרה.

אלוף משנה רסאן עליאן, אל''מ חטיבת גולני  (צילום: דובר צה''ל)
אלוף משנה רסאן עליאן, אל''מ חטיבת גולני (צילום: דובר צה''ל)

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן כתב בהודעה שיצאה לאחר פרסום ההחלטה על שלילת היתרי הכניסה לישראל: "מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון". "אותם מחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסייה האזרחית בשכם - זהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון", הוסיף. "דרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל".

לאחר גל הפיגועים במאי השנה החליטו בישראל להחריף את הצעדים הננקטים גם נגד משפחות של מחבלים ונשללו מעל 1,000 היתרי כניסה בפעם אחת. הפעם נראה כי ההחלטה מתמקדת בעיקר במשפחות של מחבלים שמזוהים עם ההתארגנות החדשה גוב האריות. זאת במסגרת מה שנראה כניסיון להפעיל לחץ נוסף על מנת לבלום את מגמת ההתרחבות והצמיחה של התארגנות הטרור החדשה.

על פי גורמים בישראל, גם בשכם יש רבים המתנגדים לגוב האריות בגלל פוטנציאל הנזק שנגרם לאחרונה לכלכלה ולמסחר בעיר - תוצאה ישירה של ההסלמה הביטחונית האחרונה באזור, המשבשת גם את חיי השגרה בשכם.