במסגרת יישום רפורמת "נפש אחת" של משרד הביטחון, נפתח בשבוע שעבר בית מאזן המהווה פתרון לנכי צה"ל המתמודדים עם פוסט־טראומה, שעד כה לא ניתן להם מענה ראוי. את הבית תפעיל אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש.

הבית ממוקם ברחובות והוא פועל מתוך הבנה כי אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי לא מתאים לכל אדם החווה משבר נפשי. הבית מציע תמיכה וטיפול באווירה ביתית, מכילה ועוטפת למתמודדים שיוכלו גם להשתתף במסגרתו בתוכניות טיפול פרטניות וקבוצתיות מגוונות.
הקמת בית מאזן ייעודי לנכי צה״ל המתמודדים עם פוסט טראומה על ידי אגף השיקום ומשרד הביטחון מגיעה כחלק מיישום המלצות רפורמת "נפש אחת" ושיח משותף עם ארגון נכי צה"ל. הבית שעוצב בהתנדבות על ידי סטודנטיות של סטודיו 6B יכיל בכל זמן נתון כעשרה נכי צה"ל המתמודדים עם פוסט־טראומה.

לימור לוריא, סמנכ"לית וראש אגף השיקום במשרד הביטחון: "הבית המאזן החדש מהווה בשורה משמעותית לנכי צה"ל המתמודדים עם פוסט־טראומה. מדובר בבית ייעודי עבורם, המעניק להם סביבה אינטימית להשתקם בה ומפחית להם את הצורך לאשפוז במחלקות הפסיכיאטריות השונות".

פתיחת בית מאזן (צילום: עמותת אנוש)
פתיחת בית מאזן (צילום: עמותת אנוש)

ד"ר הלה הדס, מנכ"לית עמותת אנוש, הוסיפה כי "אנחנו שמחים על האמון המקצועי ועל הזכות שניתנה לנו להקמת הבית, המצטרף לבתים המאזנים שמפעילה אנוש כחלק מההבנה שאשפוז בבית חולים פסיכיאטרי כיום לא מתאים לכל אדם החווה משבר נפשי".

רפי כהן־צמח, מ"מ יו"ר ארגון נכי צה"ל: "הקמת הבית המאזן הוא הרחבה חשובה של העבודה הנעשית למען הטיפול בנכי צה״ל. אומנם הדרך לטיפול שלם ומלא בנכות ובנכי צה"ל המתמודדים עם פוסט־טראומה עוד ארוכה, אבל אנחנו צועדים בנתיב הנכון כשהאחריות הלאומית והערבות ההדדית היא הדלק המניע אותנו".