הבוקר (ראשון) פורסם כי המחבל שביצע את הפיגוע בקרית ארבע, בו נרצח אדם אחד ונפצע קשה אדם נוסף, הוא מוחמד כאמל יעקוב אלג'עברי, תושב חברון ובן למשפחה של פעילי חמאס.

הפרשן והכתב הצבאי ושדרן 103fm טל לב רם ('מעריב') התייחס לדברים: "כשיש גלי השראה, תמיד יש את המחבל שייקח נשק וייצא לבצע פיגוע. אנו לא יודעים שהוא הופעל, הוא אח של מחבל מאוד מוכר שריצה שני מאסרי עולם באזור לא רחוק משם. בחברון, יותר מאשר באזורים נוספים ביהודה ושומרון, אי אפשר למדוד את כמויות הנשק שדלף. לא בהכרח מדובר בנשק צבאי, יכול להיות שכן".

בהמשך, הוסיף: "כל הפיגוע קורה במכולת הפלסטינית שכלואה באזור הזה, יכול להיות שהפיגוע היה נמנע. היו לסירוגין פתיחות וסגירות של המחסום באזור. כל זירת הפיגוע היא סביב אותה חנות פלסטינית, שני ישראלים, אב ובנו, שנכנסים למכולת לקניות, יוצאים ממנה ואז מגיע המחבל שמראש כנראה תכנן את הפיגוע, פיגוע שבסופו הוא מת. תקופה מאוד מתוחה לפנינו. זה לא סוף פסוק".

בתוך כך, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב מיפו את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בחברון אמש ועצרו שלושה מבוקשים, בהם אחיו של המחבל.

כמו כן, לוחמי צה"ל פעלו גם במחנה הפליטים ג'ילזון ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בנוסף, החרימו הלוחמים אמצעי לחימה בלתי חוקיים. במהלך הפעילות הושלכו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.