ניצב בדימוס אריה עמית התראיין היום (חמישי) בתוכניתה של סיוון כהן ב-103FM, והתייחס לפיגועים הקשים בירושלים והעריך באילו מצבים המחבלים הפלסטינים מעוניינים לבצע פיגוע.

שני פיגועים בירושלים: נער נרצח ו-22 נפצעו | צפו ברגע פיצוץ המטען
חמאס מגיב לפיגוע המשולב בירושלים: "הזהרנו שלא נשתוק על הפשעים הציוניים"

"אני לא מקטין אפילו לא טיפה את החומרה של מה שקרה לנו אתמול, אבל מה שקצת מדאיג אותי זו הפאניקה שמיד סוררת ברחובות", אמר עמית בפתח דבריו, "אנחנו כעם נחלשנו במהלך השנים האחרונות. יש לנו פחות חוזקה שזה דבר לא טוב לעם שצריך להתמודד עם טרור מתמשך. הרי בן גביר, למרות שהוא מומחה גדול בלוחמה בטרור כי הוא שלף כבר פעמיים אקדח אל מול התקשורת, אז הוא כנראה מבין והוא יפתור את הכול".

"זה בהחלט נראה כמו קבוצה של צעירים או ממזרח ירושלים או מאחד הכפרים שיודעים את העבודה, להשיג חומרי נפץ היום זה כל כך פשוט", הוסיף, "יש בלי סוף חומרי נפץ אצל משפחות הפשע היהודיות והערביות, והכי פשוט בעולם זה לחדור לבסיס צה"ל ולגנוב כי צה"ל ממש לא יודע לשמור על האמל"ח שלו ואז זה לסדר הפעלה מרחוק שאפילו אני יודע לעשות את זה, להחביא את ולדאוג לזה שיהיו שני פיצוצים". 

לאחר מכן אמר הניצב בדימוס כי "החולייה הזאת שביצעה אתמול את שני הפיגועים האלה הם רשמו וי, הם ניצחו בנקודות, אין מה לדבר כי עובדה שהם הצליחו לפגוע ביהודים. אבל ברגע שהם רואים גם שיש פאניקה מסביב העניין הזה, אז הם מקבלים הרבה יותר נקודות וזה גורם לעוד צעירים להגיד 'רגע הם הצליחו, בואו ננסה גם אנחנו'". 

לסיום ציין עמית: "עכשיו צריך להבין משהו מאוד משמעותי, אנחנו עם מאוד שחצן, אנחנו לא מבינים שהדור הזה של הצעירים הפלסטינים הם חברה חכמים יותר, רציניים יותר, מלומדים יותר ושונאים יותר. הם יודעים להתארגן מצוין בלי ארגונים ענקיים מאחורנית ולכן אנחנו צפויים לעוד ועוד ועוד חוליות קטנות כאלה שיתארגנו ויגמרו לנזקים, אנחנו צריכים ללמוד לחיות גם עם זה". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM