אתמול (שלישי) צעדו ברחבי ישראל מדן ועד אילת עשרות אלפי תלמידים, מפקדים, חיילים, שוטרים ופצועים בצעדת "צועדים ומצדיעים" לקראת אירועי יום ההוקרה לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה. באירוע המרכזי בפארק הירקון השתתפו שר הביטחון, בני גנץ, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן, סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא, ראש אכ"א, אלוף יניב עשור ונכי ונכות צה"ל.

אירועי "צועדים ומצדיעים" מתקיים בשיתוף אגף השיקום במשרד הביטחון, ארגון נכי צה״ל, אגף הנפגעים בצה"ל, קרן קימת לישראל ושותפים נוספים. האירועים מהווים יריית פתיחה לקראת אירועים נוספים במהלך השבועות הקרובים כאשר אירוע השיא יהיה ערב ההוקרה הממלכתי לנכי מערכות ישראל בתאריך 11.12.22.  לפני כעשור החליטה ממשלת ישראל להקדיש יום ממלכתי לנכי מערכות ישראל ולקיימו בי"ז בכסלו, כאשר השנה לראשונה יתקיים אירוע ממלכתי וטקס רשמי לציון היום.

צעדת ''צועדים ומצדיעים'' (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
צעדת ''צועדים ומצדיעים'' (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, בני גנץ, מסר: "אתגרי הביטחון שלנו ממשיכים להתקיים גם היום בכל זירות הפעולה, כפי שגם ראינו בפיגוע שהתרחש מוקדם יותר. אני מבקש לאחל לפצועה רפואה שלמה. חלק מההתמודדות עם אתגרי הביטחון היא גם לספק ביטחון ותמיכה לחיילי צה"ל שהקרב לא הסתיים עבורם. יש לנו חובה לאומית ללוות אותם ולתת להם תמיכה, ובדרך זו להעביר גם מסר לכלל המשרתות והמשרתים. בשנתיים וחצי האחרונות עשינו פעולות רחבות ומשמעותיות, במסגרת רפורמת "נפש אחת"".

"בין השאר הרחבנו את הזכויות, שיפרנו את שער הכניסה, חיזקנו את הטיפול של צה"ל והקשר בינו ובין אגף השיקום, והרחבנו את ההכרה בצוללי הקישון. יש עוד דרך ארוכה לצעוד, ואני מבקש להודות לעובדי אגף השיקום, שאנחנו מחויבים לתת להם כלים טובים שיסייעו להם במלאכה החשובה, ולארגון נכי צה"ל בהובלת עידן קלימן שפועלים לילות כימים למען המטרה הקדושה שמולנו. אני מבטיח שהשותפות שלי עם נכי צה"ל, הסיוע להם, והדאגה להם, תימשך בכל מקום שבו אשרת את מדינת ישראל", הוסיף.

סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא: "היום אנחנו מצדיעים ומוקירים את נכי צה"ל ואת ההקרבה שלהם כדי שאנחנו וילדינו נחיה בביטחון, אנחנו מודים להם על כך". 

תזמורת צה''ל בצעדת ''צועדים ומצדיעים'' (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
תזמורת צה''ל בצעדת ''צועדים ומצדיעים'' (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן, אמר כי "במדינתנו האהובה חיים כ-60,000 נכי מערכות ישראל שמתמודדים יום יום, בגבורה ובאומץ, עם הפציעות הפיזיות והנפשיות, נאבקים בשגרת חייהם עם מגוון רחב של אתגרים, ומכלול מוגבלויות שלעיתים קשות מנשוא. אנחנו בארגון נכי צה"ל פועלים יום יום על מנת לשקם, להעניק מקום שהוא בית, ולהוקיר את נכות ונכי צה"ל. היום הזה, יום ההוקרה לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה הוא היום בשנה בו כולנו אנו עוצרים על מנת להכיר ולהוקיר את אלה שהקריבו מגופם ומנפשם למען ביטחון ישראל".

יו"ר קק"ל, אברהם דובדבני, הוסיף: "אנחנו שמחים לקחת חלק במצעד הוקרה לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה. צעדת ״צועדים ומצדיעים״ במסגרתה צועד הציבור הרחב בשבילי ישראל, בהשתתפות עשרות אלפי תלמידים, חיילים, שוטרים, היא צעדה חשובה בה אנחנו בקרן קימת לישראל גאים לקחת חלק".