ברנמילר אנרג'י, מהחברות הישראליות המובילות בשוק אגירת האנרגיה, שפיתחה מתקן לאגירת אנרגיה תרמית על ידי שימוש בסלע מרוסק כחומר האגירה - מרחיבה ומשדרגת את מערכת האגירה שהותקנה במוצב הר חריף שבמערב הר הנגב, על גבול ישראל־מצרים, בגובה של 1,012 מטר.

ההתקנה הראשונית של המערכת בוצעה לפני כשנתיים, בסיוע מענק מרשות החדשנות. לדברי דורון ברנמילר, משנה למנכ"ל ברנמילר אנרג'י, לאחר ביצוע תקופת הרצה ראשונית התחדדה ההבנה כי צורכי החימום של הבסיס גדולים, במיוחד בחודשי החורף הקרים: "המתקן המשודרג ישלב יכולות היברידיות של השבת חום וחשמול חום באופן שיאפשר למקסם את אספקת האנרגיה התרמית (מים חמים), חיסכון בסולר וגז, וכן את החיסכון בפליטות פחמן דו־חמצני. המערכת המשודרגת צפויה לחסוך לצה"ל מאות אלפי שקלים ולחסוך גם פליטת מאות טונות של פחמן דו־חמצני".

את המיזם מטעם משרד הביטחון הובילו ראש תחום תשתיות ודלק ביחידת מתווה ד"ר זהר ירמיהו, יחד עם יחידת הבינוי 563 של אגף ההנדסה והבינוי ופיקוד הדרום בצה"ל.

מערכת ה־bGen של ברנמילר אנרג'י מספקת ביצועים גבוהים לאורך זמן, וכן מחזור אנרגיה ידידותי לסביבה.

המערכת קולטת אנרגיה ממקורות שונים, ממירה אותה לאנרגיית חום ומאפשרת אספקה רציפה לפי צרכים שונים. בכך נחסכת אנרגיה, נמנעות עלויות גבוהות של שימוש בחשמל, גז ודלקים, והיעילות האנרגטית עולה. המערכת מספקת אנרגיה רציפה, 24/7, בכל תנאי מזג האוויר ומשיגה את מטרתה העיקרית - אפס פליטות של פחמן דו־חמצני ואפס זיהום סביבתי.

"הפתרון החלוצי שלנו לאגירת אנרגיה תרמית הוא חסכוני ויעיל, ויכול לסייע בעיקר למגזר המסחרי והתעשייתי בהשגת יעדי סילוק הפחמן שלהם. בעידן של התמודדות עם ההשלכות של משבר האקלים, המשימה שלנו היא הפחתת השפעה סביבתית שלילית", מסביר ברנמילר.