ארגון חמאס ציין אתמול 35 שנה להיווסדו באירוע תמיכה רחב בעיר עזה. באירוע "החגיגי" גם הוצג, לטענת הארגון, רובה התבור שהיה שייך לסגן הדר גולדין ז"ל, אשר גופתו נחטפה על ידי חמאס, כולל מספרו הסידורי. אחיו צור גולדין שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לדברים. 

"עברנו אתמול התקפה", הצהיר בפתח דבריו, "הידיעה שאתה נמצא שמונה וחצי שנים בלי מלחמה אמיתית על אח שלך מצד המדינה ששלחה אותו לשדה הקרב". 

לדבריו, עד לרגע זה לא יצרו קשר עם המשפחה גורמים ממערכת הביטחון. "לא טרחו לעדכן אותנו, אני חושב שזה משקף את הגישה והיחס למשפחות של שבויים במדינת ישראל. כבר לא כל כך ברור מי האויב, אם זה המשפחות או אם זה ארגון טרור שמחזיק בחייל שבוי שלחם בחזית בצוק איתן". 

"אנחנו נמצאים במציאות שבה אין מתאם שבויים ונעדרים. המתאם הקודם עשה הכול, לפי המדד שניתן לו, כדי למנוע מידע מהמשפחות, כדי לייצר לפעמים גם ספינים תקשורתיים על גב המשפחות. הסוגייה הזאת היא הרבה מעבר למחדל והיא נעוצה ביחס האלמנטרי כלפי הסוגייה הזאת. כדיי להילחם על שבויים חמאס צריך לשלם מחירים, כרגע המחירים שמשלמים זה המשפחות", אמר. 

בהמשך, טען כי אנחנו משחקים לידיים של חמאס: "או שאנחנו משלמים מחירים כבדים, משחררים מחבלים, או שאנחנו מחסלים ערך עליון ואינטרס שאם הוא יעלם החברה שלנו תיהרס, וזה ערבות הדדית. אם אתם רוצים להחליף את הערך הזה, תפדל, אבל יש ערך עליון". 

"חיילים משיבים – חיים, פצועים או מתים", הוסיף, "זה המסר שמעבירים למשפחות שמגייסות את הבנים שלהם לבקו"ם, עכשיו במקום להתעסק במחירים שחמאס רוצה לגבות מאיתנו, צריך להתעסק בלגבות מחמאס". גולדין הוסף כי הדיונים על עסקת מחבלים לא רלוונטים, "הקלות בה מתייחסים לשבויים בזילות כזאת, זה דבר שלי קשה ומזעזע לומר".

"זה חשבון נפש שאנחנו צריכים לעשות, החלטנו לוותר על השבויים והנעדרים שלנו, חזיתות ננטשו, צריך להחליף את הדיסק ולהילחם על החיילים כי זה המסר. אנחנו זועקים זעקה של המשמרת שלנו, מדינת ישראל הולכת לכיוון שבו כבר אין מלחמה על שבויים ונעדרים ועדיף כבר להכריז את זה", תקף.

סייעה בעריכת הכתבה: נויה חסון 103FM