בית המשפט הצבאי בשומרון גזר היום (ראשון) עונש מאסר של מאסר עולם ו-32 שנות מאסר נוספות על בלאל אבו זיד, אשר הורשע בעבירה של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לרצח באיו"ש), בעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה ובעבירות נוספות. זאת בגין חלקו ברציחתה של רש"ט הדר כהן ז"ל.

השוטרת שנפצעה בפיגוע למפכ"ל: "אנחנו כאן כדי להגן על האזרחים"
שנתיים מאסר לתושב ירושלים שהסיע את רוצחי השוטרת הדר כהן ז"ל

מכתב האישום עולה כי אבו זיד לא יצא בעצמו לזירת הפיגוע כדי שיוכל, כדבריו, ״להישאר בחיים ולהרוג יהודים". שאר המחבלים בחוליה גיעו לשער שכם שבירושלים ושם ירו למוות בלוחמת הדר כהן ז"ל ופצעו לוחמת מג"ב נוספת. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית, והרשיע את המחבל ברצח, לאחר שהוכח שהיה שותף לתכנון הפיגוע, סיפק לשותפיו נשק וביום הפיגוע סייע להם להגיע לישראל.

כאמור על המחבל הוטל עונש מאסר עולם בגין גרימת מותה בכוונה של הלוחמת הדר כהן ז״ל, 25 שנות מאסר בגין ניסיון גרימת מותה של הלוחמת הנוספת ועוד שבע שנות מאסר בגין העבירות הנוספות בהן הורשע. נקבע כי עונשי המאסר יצטברו זה לזה. לצד זאת נפסק פיצוי בסך מיליון וחצי ש״ח לטובת משפחתה של הדר כהן ז״ל, ורבע מיליון ש״ח לטובת הלוחמת הנוספת שנפצעה בפיגוע.

הדר כהן ז''ל (צילום: משטרת ישראל)
הדר כהן ז''ל (צילום: משטרת ישראל)


מסרטוני האבטחה שתיעדו את הפיגוע שהתרחש בחודש פברואר 2016 עלה כי כהן ז"ל ושוטרת נוסף יגשו עם מפקד הכוח לשני מחבלים שישבו על ספסלים ליד שער שכם וביקשו מהם תעודות. בשלב מסוים קם אחד המחבלים ודקר את הלוחמת שנפצעה בינוני. הדר הגיבה במהירות, ירתה במחבל וחיסלה אותו.

יתר לוחמי מג"ב שהיו אף הם במקום החלו גם הם לירות, כמו גם הלוחמת שנפצעה בינוני. בשלב זה הגיח מחבל שלישי , וירה למוות בהדר מטווח קצר. קצין משטרה שהיה באזור חיסל את אותו מחבל. בתחקיר האירוע התגלה כי המחבלים נשאו נשקים, סכינים ומטעני נפץ, ותכננו לגרום לפיגוע תופת רב-נפגעים.