פינוי מאחז "אור החיים" הוביל על פי רבים למשבר קואליציוני ראשון מאז הקמתה של הממשלה. בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM, חבר הכנסת מטעם הליכוד, ניסים ואטורי, הגיב לאירוע, והביע את דעתו בנושא הפיטורים של השר אריה דרעי בעקבות פסיקת בג"ץ. 

בין גלנט לסמוטריץ': פינוי מאחז "אור חיים" יסמן מתיחות עתידית בממשלה?

על פינוי המאחז, אמר ואטורי: "כמו שבן גביר אמר, אני מסכים איתו, צריך איזון בין ערבים ליהודים. אם לא בונים עם רישיון - לא בונים בכלל, לא ערבים ולא יהודים. אם זה המחיר של פינוי מאחז כזה, אני אשמח על כך שיפנו את חאן אל-אחמר בעוד כמה ימים. אנחנו כבר בסיטואציה אחרת, אני מצפה שיהיה איזון, וגם חאן אל-אחמר יפונה".

לאור אמירותיו, הזכיר כספית את מכלול הטענות כי נתניהו לא יפעל לפינוי חאן אל־אחמר בעקבות הלחצים האמריקנים. ח"כ ואטורי הודה: "אני חושב שהשיח הוא לא נעים קודם כל, האמריקאים צריכים להבין, הם מציבים לנו תנאים, איפה המחויבות שלהם לישראל? הם עומדים מאחורינו גם כשזה אינטרסים ביטחוניים של ישראל כולל יו"ש. כשאתה אומר להרוס מבנים לא חוקיים שהאמריקנים מבקשים, אז אנחנו נגיד שבזכות האמירה הזו הולכים להרוס את חאן אל־אחמר. חוקי עד הסוף, לא חוקי רק כשמדובר בישראלים שבונים, אלא גם כשמדובר בערביי יהודה ושומרון, גם את שלהם צריך להרוס. אי אפשר להרוס לצד אחד ולשני לא".

"הממשלה החדשה  שהיא ממשלת ימין על מלא הייתה אמורה להפסיק להרוס לנו ורק להם", טען כספית מנגד. ח"כ ואטורי השיב: "אני שמח שאתה מאוד מודאג מזכויות הימניים ביו"ש, כנראה שיש כאן כוונה לשמור על חוק. צריך לעשות הכול בתיאום, לגבי נושא ההריסה הכול במסגרת החוק. אם היו באים לממשלה, היינו מאשרים את זה כנראה. אבל לא באו והלכו לעשות משהו לבד. אני מציע לשמור על חוק ולדרוש את פירוק חאן אל־אחמר, זה יפתור את כל הסוגיה הזו".

ניסים ואטורי (צילום: שרון רביב, קמפיין הליכוד)
ניסים ואטורי (צילום: שרון רביב, קמפיין הליכוד)

צמד המגישים תהו האם נתניהו מסביר מדוע אינו הורס את חאן־אל אחמר. ח"כ ואטורי הדגיש כי "יהיה דיון לקראת, לדעתי יכול להיות מחר בישיבת הסיעה. אני יודע שמחר יש גם סיור של דני דנון בשטח, הסיעה תצטרך להחליט בבוא היום".

בנוסף, התייחס ח"כ ואטורי לפסיקת בג"ץ בגין מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר: "אנחנו ממשלה ששומרת חוק, נקיים את החלטת בג"ץ, ואכן כך קרה. דרעי יהיה חלק מקבלת ההחלטות, דעתו חשובה, אדם מיושר, שמבין מה חשוב לישראל ומה חשוב בכלל. הוא ידוע מעבר שהוא אדם מאוזן. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm