גל הטרור נמשך: אלוף במילואים גרשון הכהן, חבר "הביטחוניסטים", שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM על המתיחות הביטחונית המתגברת וסיפר כיצד לדעתו צריכה להגיב מערכת הביטחון של ישראל: "יש לגייס כמה גדודים שיידרשו".

מהומות במזרח ירושלים: עימותים קשים בין מתפרעים לכוחות הביטחון
לאחר הדיון בקבינט: נאטם ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב

הכהן פתח וסיפר כי מאז השנה שעברה נעשים מאמצים רבים לסיכול הטרור: "אפשר להתחיל במרץ שנה שעברה ומאז צה"ל פועל בפעילות מתמדת וממוקדת בתוך ג'נין ושכם לסיכול הטרור כולל גם קו התפר שלא יזלוג טרור לתוך ערי ישראל. צריך לומר שעשו את זה בהצלחה רבה".

בהמשך, נשאל בנוגע לעובדה שהמפגע בפיגוע בנווה יעקב, היה נער בן 13 בעל תעודת זהות כחולה: "בטרור ובכלל מלחמה בין עמים, לא כולם משתתפים. כשאומרים הרוב הערבי רוצה בדו-קיום, הרוב רצה תמיד להמשיך את חייו. גם ביציאת מצריים רוב בני ישראל אמרו למשה: "עזוב אותנו". המיעוט גם הוא קטן מאד, אבל הוא מסוכן מאד". אמר.

עוד הוסיף בנושא: "כדי להגדיר את האויב צריך להשתחרר מהמילכוד שאומר: "אל תעשו הכללות". רוב הערבים הם לא אויב, הרוב פה לא קובע מכיוון שהמיעוט הוא זה שעושה את הפיגועים והמיעוט הוא אוייב. אין ספק שילד בן 13 הוא אויב כשהוא לוקח אקדח ובא להרוג יהודים מתפללים. המשטרה עושה את שלה, בסוף חלק גדול מהאירועים מסתיימים על ידי אזרחים שמגיעים למקום, או חייל או שוטר שעושה את הפעולה הנכונה".

באשר לקריאתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אשר הורה לאזרחים בעלי רישיון נשק לשאת את נשקם בתקופה זו, אמר הכהן:
"זה מחייב התגייסות של הרבה אזרחים להבין שהטרור נמצא בכל מקום. מי שיש לו נשק שייצא חמוש ואף צריך להגביר את כמות הנשק". אמר.

 האלוף הסביר: "הדרך שנותנת סוג של סטטיסטיקה סיכוי גבוה שבמקום שבו נמצא מפגע, יהיה מישהו חמוש שייתן מענה מיידי כי לפעמים גם אם יש משטרה כמו כאן והיא פעלה נכון, המתנדב וההשוטר פעלו נכון כי הם סיכלו את הארוע בליל שבת אבל זה לקח זמן כי הוא הסתובב ברחוב והרג אחד אחד"

האלוף גרשון הכהן נשאל בנוסף לגבי סדר הגודל האידיאלי של פריסת כוחות הצבא ביהודה ושומרון בתקופה הקרובה: "זו תקופה שמחייבת לגייס כמה גדודים אם נידרש. אם צריך לפרוש שמיכה על כל אש, היא מתחילה להתפרק. הצפה של כוח במרחבי יהודה ושומרון, במקומות שיהודים חיים ועובדים  שם. גם הלילה היה ארוע בקדומים והסתיים טוב. אנחנו צריכים נוכחות מוגדרת".

לגבי ההיתכנות לבצע איזושהי הידברות עם הצד הפלסטיני, אמר הכהן: "לא ממש. בשעה הזאת מנשבות רוחות מלחמה. יש חבורות שפועלות באזור ג'נין, צה"ל פועל בהישגים יפים אבל יש כוחות צעירים שפועלים יחד: אנשי פתח (גדודי אל אקצא), ג'יהאד פלשתיי, חמאס, בניגוד לעבר יש אחדות ברחוב הפלשתיני והיא לא נשלטת ע"י הרשות הפלשתינית, אין עם לדבר".הבנת

לבסוף, נשאל הכהן לגבי העובדה שהרשות הפלסטינית החליטה על ביטול התיאום הביטחוני עם ישראל: "אין לזה משמעות גדולה. בין כה וכה רוב הטרור לא מסוכל ע"י הרשות הפלשתינית. גם אם יש מידע ומעבירים לרשות הפלשתינית, לפעמים היא מסייעת לפעמים לא. מבחינה ביטחונית זה לא בדיוק משנה". 

"מבחינה סימבולית, זה סוג של אקט הצהרתי-הכרזתי במידה רבה אנחנו צריכים לדעת לא להיות תלויים בהם ולהגיד: 'תודה רבה, אנחנו נסתדר'. פתרון אחד מיידי אין! זה לא כמו חוסם עורקים. זה אירוע רב מימדי וזה מחייב את כלל החברה הישראלית ואת כל כוחות הביטחון". הוסיף.