שמונה פעילי טרור החשודים בשורה של פיגועי ירי שהתרחשו במרחב חטיבת בנימין נעצרו במהלך השבועות האחרונים בתום פעילות משותפת של השב"כ וצה"ל ובכך הובילו לסיכול פיגועי טרור נוספים. במהלך ביצוע המעצרים נתפסו כלי הנשק ששימשו את החשודים לביצוע פיגוע הירי והם הועברו לבחינה בשב"כ יחד עם העצורים. כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום.

פברואר השחור: בחודש אחד - 14 נרצחים בפיגועים

עולה כי במסגרת חקירתם בשב"כ נחשפה מעורבותם של בלאל ברגותי ואחמד עקל, תושבי הכפר בית רימא בשני פיגועי ירי שבוצעו נגד כוחות צה״ל בכפר נבי צאלח ב- 07.12.2022 וב-26.01.2023. 

כלי הנשק שישמש את החשודים (צילום: דובר צה''ל)
כלי הנשק שישמש את החשודים (צילום: דובר צה''ל)

עוד עלה כי השניים היו מעורבים בפיגוע ירי שבוצע לעבר רכב ישראלי סמוך לכפר רוואבי ביום ה-3.2.2023. בנוסף, במסגרת החקירה נחשפה מעורבותם של שני חשודים נוספים חסן מנאצרה ועלאא מנאצרה, תושבי מחנה הפליטים קלנדיה, כמי שביצעו את פיגוע הירי בליל ה-27.01.2023 לעבר מעבר קלנדיה, וכן מעורבותו של אחמד אבו ערידה, תושב מחנה הפליטים ביתוניא בפיגוע הירי שהתרחש ב-27.01.2023 לעבר מעבר ביתוניא. 

חוקרי השב"כ העמיקו בחקירה וחשפו מעורבותם של מחמוד מחרוק וג'בריל זבידי תושבי מחנה הפליטים ג'ילזון בפיגוע הירי מיום ה – 18.12.2022 לעבר היישוב בית אל שבשומרון.בשב"כ מאמינים כי איתור חוליות הטרור המקומיות בהן היו חברים, וסיכולן המהיר הסיר איום ממשי מהשטח. בתום חקירתם צפויים החשודים לעמוד לדין על פעילותם.