ברקע אירועי הפשיעה בארץ, המחאות הרבות והסערה שעוררה הרפורמה במערכת המשפט, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי שלח היום (שישי) איגרת לשוטרים, בה פירט על הסכם השכר החדש לעובדי המשטרה, והודה להם על עבודתם בשבועות האחרונים: "ברצוני להביע את תודתי העמוקה לכל אחד ואחת מכם על עמידתכם האיתנה בתקופות מורכבות וסוערות".

במכתבו לשוטרים, הסביר המפכ"ל: "שכר אנשי הקבע בצה"ל מוצמד לשכר בשירות המדינה, מכוח החלטה זו משולמת לאנשי הקבע תוספת בגין הסכמי שכר במשק בהתאמות הנדרשות. בתקופה הקרובה ייושם ההסכם גם במשטרת ישראל. אני רואה בהסכם זה צעד נוסף המבטא את ההערכה והגמול המגיעים לכם על עשייתכם הרבה מתוך תחושת המשמעות ומחויבות למדינת ישראל ולאזרחיה".

"בימים אלה, אני מזדהה יותר מתמיד עם דבריו של בן גוריון כי 'יעילותה של המשטרה מעלה את המדינה בעיני העם. יתכן ויעילותה של המשטרה מהווה את הגורם החשוב ביותר בחיי המדינה, הקובע את יחסו של העם למדינה'".

הוא סיכם: "ברצוני להביע את תודתי העמוקה לכל אחד ואחת מכם על עמידתכם האיתנה בתקופות מורכבות וסוערות, על השפעתכם מידי יום, שעה שעה ברוחכם, במעשיכם ובפועלכם על חוסנה של החברה הישראלית ובשמירה על בטחון אזרחי מדינת ישראל".