טייס המסוקים, רב סרן (מיל') ס', משתתף קבוע במחאה נגד הרפורמה המשפטית, הצהיר כי השבוע לא יופיע לאימוני המילואים בטייסת, אך כן יגיע לכוננות מבצעית. היום (ראשון) הוא שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, והסביר את עמדתו. 

במחאה על הרפורמה: כ-300 מילואימניקים בחיל האוויר לא יגיעו לאימונים

"אפשר להסתכל על זה בצורה פשוטה. לכולנו יש עבודה, משפחה, ילדים ואין לנו מספיק זמן. לי יש גם מילואים, אז אין לי גם מספיק זמן. עכשיו הביאו גם סיבה למחות, וכרגע, כשאין מספיק זמן וצריך להוציא משהו החוצה, אז מה שיוצא זה המילואים. הולכים למחות והולכים לרחוב, הולכים להגיד שצריך לעצור את זה. זו הסיבה. אין לנו זמן ללכת כרגע למילואים, יש דברים חשובים יותר על סדר היום לעשות", אמר. 

הוא הבהיר כי "זו לא סרבנות. אני לא יודע מה זו סרבנות", אמר. "אני לא יודע, אני לא רוצה לדעת, אני לא מנסה להתווכח עם מי שקורא לנו סרבנים. אני חושב שההנהגה הבינה שלדיקטטורה פה לא יהיה צבא, ודיקטטורה בלי צבא לא שווה הרבה. אז בואו לא נגיע למקום כזה".

רב סרן (מיל') ט' הוסיף: "אני חושב שמדינה שהיא לא יהודית ולא דמוקרטית לא שווה כלום, ולכן גם אין סיבה לסכן את חייך בשבילה. ואז אני תוהה, אם החברים שלי עשו את ההחלטה הנכונה, או יותר נכון, אם המפקדים והמנהיגים שלהם עשו את ההחלטה הנכונה. מדינה דמוקרטית נענית לחוק ולשלטון שמוציא לפועל את החוק ולא להפך". 

צעדת המחאה בחיפה. באדיבות מחאת קפלן

מנגד, שי קלך, טייס F16 לשעבר המתנגד לסרבנות טייסי המילואים שקמה בעקבות ניסיון הקואליציה לקידום הרפורמה המשפטית, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד גם כן, ותקף את החלטת המילואימניקים לא להתייצב באימונים: "זו סרבנות פוליטית, את הסוגיה צריך להשאיר בצד, לא צריך להכניס אותה לצבא". 

"אם מתארגנת איזו שהיא סרבנות, צריך לשאול איך טייס חושב בכלל לסרב", אמר. "ערכתי שעות שיחות עם בכירי חיל האוויר ממערך הקרב, אמרתי להם 'אני דיברתי עם חלקיכם הגדול ואני הבנתי שיש 95 אחוז של חברה שיתייצבו ביום פקודה. הם אמרו לי 'לא אתה טועה, זה קרוב ל־100 אחוז".