לנוכח  יום השישי השני של חודש הרמדאן, התקיימה היום (שישי) הערכת מצב מיוחדת בנקודת המשטרה בכותל המערבי בירושלים בראשות מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שמוביל את ההיערכות הביטחונית בירושלים.

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי אמר בסיום הערכת המצב: ״אנחנו בשבוע השני של חודש הרמדאן, שהחל באופן שקט יחסית לנוכח הטיפול המקצועי של מחוז ירושלים וכל כל השותפים שלנו ובפרט מג״ב, השב״כ וצה״ל. ההיערכות המבצעית נותנת מענה אפקטיבי לכלל האיומים והתרחישים השונים. בהקשר זה חשוב לשמר על מוכנות ודריכות מבצעית של השוטרים, בפרט בנקודות החיכוך".

"הטיפול בחריגים חייב להמשיך ולהיות נקודתי, מקצועי וממוקד. גם הנושא התודעתי חייב להיות מטופל היטב ביחס לאירועי הסתה וביחס לפרסומים כוזבים ושמועות. צריך להמשיך בהיערכות המבצעית החכמה, ולשמר את המצב הקיים בשטח ככל שניתן״, הוסיף שבתאי.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, סקר את ההיערכות והפריסה המבצעית וציין: ״זוהי הזדמנות להודות לכל המפקדים והשוטרים, כחולים וירוקים ולשותפים שלנו בצה״ל ובשב״כ, שפועלים בתיאום מלא, לא רק ביום השישי אלא במהלך כל השבוע מאז תחילת הרמדאן. המסירות של השוטרים מאפשרת לנו להצליח בביצוע המשימה. מאז תחילת הרמדאן, ראינו בעיקר את אווירת החג, כולל שיתוף פעולה של הציבור, ובהתאם גם יותר אנשים מגיעים לעיר העתיקה ולהר הבית ביחס לשנים קודמות". 

עם זאת, בימים האחרונים חלה התגברות במאמצי ההסתה של גורמי הסתה וארגוני טרור ברשתות החברתיות, תוך פרסומים כוזבים הכוללים סכנה שלא קיימת למקומות הקדושים. במשטרה נמסר כי הם ממשיכים בפעילות ניטור, סיכול וטיפול במחוללי הסתה יחד עם גופי הביטחון, לצד המשך שמירה על חופש הפולחן.