במערכת הביטחון ממשיכים במאמצים לאתר את המחבלים שרצחו לפני שבוע וחצי בפיגוע בצומת חמרה שבבקעת הירדן את שלוש בנות משפחת די - האם לאה ובנותיה מאיה ורינה ז"ל.

למרות הירידה במתיחות בצפון: כוננות גבוהה ביו"ש עד ליום העצמאות

בשלב זה מוקדם לדבר על פריצת דרך, ומרבית המאמצים מתמקדים במישור המודיעיני בניסיון לאתר את מיקום המחבלים. במערכת הביטחון ממתינים לטעות שיעשו המחבלים, ומשוכנעים כי בסופו של דבר צה"ל ישים עליהם את ידו. בתוך כך, גם עם סיום הרמדאן המתיחות הביטחונית ערב ימי הזיכרון וחג העצמאות נותרה גבוהה, כאשר כמות ההתרעות לפיגועים עדיין גבוהה יחסית, אם כי בימים האחרונים ישנה ירידה מסוימת בהיקף כמות ההתרעות במערכת הביטחון.

בצה"ל סבורים כי מעצר חמשת המחבלים בערב שביעי של פסח בג'נין, לצד חיסול שלושת המחבלים החמושים סמוך לאלון מורה לאחר שביצעו ירי לעבר מוצב צה"ל, סייעו בייצוב המצב הביטחוני. עם זאת, בשטח עדיין קיימות הרבה התארגנויות לביצוע פיגועים.

בתוך כך, גבר כבן 40 נפצע אתמול בערב באורח קל־בינוני בפיגוע דקירה בכביש 60 בצומת גוש עציון. צוות של מד"א העניק לו טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא סובל מפצעי דקירה בבטנו. המחבלת נוטרלה במקום.