עדכונים חיים

היום ה-43 ללחימה: הושמד אתר תחמושת של גא"פ, גלנט: "חמאס מבין רק כוח"

הלחימה ברצועת עזה נמשכת, וכוחות צה"ל פרצו לאתר אסטרטגי של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה והשמידו אותו. לראשונה מזה ימים: מטח רקטות לעבר המרכז, אזרח נפצע באורח בינוני לאחר שנפל לבור בריצה למרחב מוגן

פיצוץ מוצב של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה פיצוץ מוצב של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

חיל האוויר תקף תשתיות טרור ואתרים צבאיים של חיזבאללה

מטוסי ומסוקי קרב השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים של חיזבאללה ביממה האחרונה לעבר שטח ישראל. מוקדם יותר היום זוהה שיגור משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב הר דב, שנפל בשטח פתוח, אין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו בתגובה את מקור הירי ואת המשגר ממנו בוצע השיגור.

שקד שדה

דיווח: "חמאס לא כלל את כל הילדים בהצעה – ישראל סירבה לשחרור 50 חטופים"

המגעים לשחרור החטופים מרצועת עזה נמשכים, וכאן 11 דיווח הערב כי חמאס הציע לשחרר 50 חטופים ללא קריטריון גיל או מגדר, וישראל סירבה. על פי דיווחים בכמה כלי תקשורת, ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וראשי מערכת הביטחון יסרבו לכל עסקה שלא כוללת את כל הנשים והילדים שמוחזקים בידי חמאס.

סוכנויות הידיעות

ממשלת טנזניה: אזרח שנחטף לרצועת עזה נרצח בשבי חמאס

 משרד החוץ של טנזניה הודיע הערב על מותו של קלמנס פליקס מטנגה, אחד משני אזרחים טנזנים שנלקחו בשבי חמאס בשבעה באוקטובר. בהודעה נכתב כי הרשויות עומדות בקשר עם ממשלת ישראל כדי להבטיח שגופתו תוחזר הביתה. עוד הוסיפו כי הם בקשר עם ישראל בנוגע לגורלו של בן הערובה הטנזני השני, ג'ושוע מולל.

סוכנויות הידיעות

חמאס מזהיר את ישראל: "החטופים עלולים להישכח כמו רון ארד"

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, האשים הערב את ישראל בסחבת במשא ומתן. הוא הזהיר כי החטופים עלולים להישכח כמו רון ארד, וטען כי "אנשי הארגון משקיעים מאמץ בהגנה על חייהם של השבויים". 

מעריב אונליין
פיצוץ מוצב גא"פ בצפון רצועת עזה צילום: דובר צה"ל
עובדות חשובות


  • עובדות חשובות 1