עדכונים חיים

חור עצום והרס רב: נזקי הכטב"מ האיראני בספינה הבריטית נחשפים | צפו

סייד רזא מוסאווי, יועץ צבאי בולט במשמרות המהפכה האיראניות חוסל בתקיפה באזור דמשק | שר הביטחון גלנט: "לא נחזור למצב בו היינו ב-6 באוקטובר, מגבירים את המאמצים נגד חיזבאללה״

המכלית שנפגעה מכטב"מ איראני המכלית שנפגעה מכטב"מ איראני (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פוסט נעוץ נעוץ

שידור חי מגבול רצועת עזה

סוכנויות הידיעות
צבי יחזקאלי צילום: ראובן קסטרו, וואלה!

צביקה יחזקאלי: "סינוואר לא בלחץ, מבחינתו הוא מנצח"

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 אמר הערב (שני) כי מאחורי המכתב של סינוואר שהתפרסם מוקדם יותר עומד מסר להנהגת חמאס בחו"ל שמבקש לתת גב לארגון ברצועה.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

"חייבת להדליק משואה": הרשת מתרגשת מהריאיון של איריס חיים

אימו של החטוף יותם חיים ז"ל שנהרג בשוגג מירי של כוחות צה"ל בעזה, איריס חיים, התראיינה הערב (שני) לחדשות 12, ראיון שגרף תגובות נרגשות ברחבי הרשת.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נתניהו ל"וול סטריט ג'ורנל": אלו שלושת התנאים של ישראל לשלום בעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום (שני) טור מיוחד בעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל", ובו התייחס למלחמה בעזה ולמטרותיה של ישראל ביום שאחרי הלחימה.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
דדי ברנע צילום: אבשלום ששוני

באמצע המלחמה: נתניהו אסר על הגעת ראש המוסד לישיבות ביטחוניות | דיווח

בחדשות 12 דווח היום (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אסר על ראש המוסד דדי ברנע להגיע לישיבות ביטחוניות העוסקות ללחימה בעזה. על פי הדיווח, נתניהו אסר לפחות פעמיים על הגעתו.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

החטוף שנורה נלקח ברכב משפחתו? הממצא הדרמטי בביה"ח ברצועה

במרחב בית החולים נמצאו שלל חומרים המקשרים אותו לפעילות חמאס, ובין היתר נמצא רכב בעל לוחית רישוי צהובה שהיה שייך למשפחתו של סאמר טאללקה ז״ל.

לידיעה המלאה >>

טל לב רם

המניע של בן סלמאן שצריך להטריד את ישראל

למרות שהחות'ים מחוללים כאוס בים האדום, במדינה השכנה מעדיפים לצפות מהצד בכל הנוגע להתפתחויות האחרונות. אך מה גורם למוחמד בן סלמאן לנהוג כך?

לידיעה המלאה >> 

סוכנויות הידיעות
מוחמד בן סלמאן צילום: רויטרס

מתקרב לחות'ים? המניע של בן סלמאן, שצריך להטריד את ישראל

למרות שהחות'ים מחוללים כאוס בים האדום, ממש אצל הסעודים השכנים מעדיפים לצפות מהצד בכל הנוגע להתפתחויות האחרונות, זאת בשל מספר מניעים שיכולים לשרת את יורש העצר, מוחמד בן סלמאן.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
נאום נסראללה חרבות ברזל צילום: רויטרס

זו לא עוד תקיפה: חיסול הבכיר האיראני הוא גם מסר לנסראללה

חיסולו של בכיר משמרות המהפכה סייד רזא מוסאווי היום (שני) בדמשק עשוי ללמד על כניסה לשלב חדש. חיסול דמות בכירה כמו מוסאווי נחשבת לפעולה דרמטית שעשויות להיות לה השלכות משמעותיות. החיסול של הבכיר מתרחש על רקע מעורבות ישירה וחריגה של איראן במלחמה שמנהלת ישראל, לאחר שבשבת כטב"ם תקף ספינה בעת ששהתה במים בסמוך להודו. על פי ההערכה – שמגובה גם באמירות פומביות של בכירים אמריקנים – איראן עומדת באופן ישיר מאחורי התקיפה.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
המכלית שנפגעה מכטב"מ איראני צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א'

תיעוד ראשון של הנזק שנגרם למכלית שנפגעה מכטב"מ איראני ממערב לחופי הודו, ביום שבת

כאמור, ביום שבת ספינה בריטית הותקפה ע"י מזל"ט איראני מערבית להודו, וכתוצאה מהפגיעה אירע במקום פיצוץ, כמו גם שריפה שפרצה. הספינה הייתה עם דגל מדינת ליבריה, ועל פי מספר דיווחים מחזיקה בקשר ישראלי. האירוע הסתיים ללא נפגעים. 

הנזק שנגרם למכלית שנפגעה מכטב''מ איראני (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')הנזק שנגרם למכלית שנפגעה מכטב''מ איראני (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

חיים איסרוביץ
תקיפת צה"ל בלבנון צילום: סוכנויות הידיעות

דיווח: לאחר שבכיר איראני נהרג בתקיפה בסוריה, בישראל נערכים לתגובה בצפון

לאחר שבסוריה טענו כי ישראל תקפה באזור דמשק נגד יעדים איראניים, ובאותה התקיפה נהרג גם מפקד בכיר במשמרות המהפכה, סייד רזא מוסאווי, בישראל נערכים לאפשרות תגובה מצד האויב בצפון, ומערכת הביטחון העלתה כוננות.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין
שר הביטחון יואב גלנט צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון גלנט: "לא נחזור למצב בו היינו ב-6 באוקטובר, מגבירים את המאמצים נגד חיזבאללה״

שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בפיקוד הצפון, שם קיבל סקירה על פעילות האוגדות הפועלות במרחב הגבול להגנת המרחב, סיכול מחבלי חיזבאללה ופגיעה בנכסי הארגון.

שר הביטחון גלנט אמר בתום הערכת המצב: "סיימתי כעת הערכת מצב בפיקוד הצפון, בדומה למה שאני עושה לפחות פעם בשבוע, בגזרות הפיקוד השונות או במפקדת הפיקוד, פוגש את הלוחמים, את המפקדים, בסדיר או במילואים, אני מתרשם מאד מנחישות, מהמקצועיות ומהאופן המדויק שבו מבצעים את המשימות״. 

אנה ברסקי
בכיר משמרות המהפכה, סייד רזא מוסאווי צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א'

היה מקורב לקאסם סולימאני: בכיר איראני נהרג בתקיפה בסוריה | צפו

בסוריה דיווחו היום (שני) כי ישראל תקפה באזור דמשק נגד יעדים איראניים, וכן נטען כי באותה מתקפה נהרג מפקד בכיר במשמרות המהפכה סייד רזא מוסאווי. כמו כן, בסוריה טוענים כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה טילים.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

אזעקות בגליל המערבי - יירוטים בוצעו מעל שלומי

אזעקות בגליל המערבי - יירוטים בוצעו מעל שלומי.

שקד שדה
פעילות כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל (צילום: דובר צה"ל)

מתוך בית ספר ברצועה: מחבל יורה לעבר לוחמים ומחוסל במקום

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל באוגדה 162 פשטו על מרחב בתי הספר "אל רפאא" ו-"צבחה" בדרג' תופאח שבצפון הרצועה, בעקבות מידע על מחבלי חמאס המסתתרים בתוכו | צפו.

מעריב אונליין
נשיא מצרים א-סיסי צילום: Saudi Press Agency/Handout via REUTERS

חמאס דחה את ההצעה המצרית: "לא מוותר על השליטה ברצועה"

חמאס והג'יהאד האסלאמי דחו את ההצעה המצרית לעסקת חטופים, מכיוון שלא היו מוכנים לתנאי של הקמת ממשלה טכנוקרטית שתשלוט במקומם ברצועת עזה. לידיעה המלאה

רויטרס

חזבאללה ירה שני טילי נ"ט לכיוון המושב בית הלל

חזבאללה ירה שני טילי נ"ט לכיוון המושב בית הלל ומשגב עם. חזבאללה נטל אחריות על הירי.

מעריב אונליין
מתקיפות חיל האוויר בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

צפו בתיעוד: פשיטה של ​​מזל"ט ישראלי מכוונת לבית בעיירה עיתא א-שעב

דיווח לבנוני: פשיטה של ​​מזל"ט ישראלי מכוונת לבית בעיירה עיתא א-שעב שבדרום לבנון.

מעריב אונליין

"הפסיקה ללחוש - וחזרה לשיר": ההתאוששות המדהימה של אמילי הנד שחזרה מהשבי

בראיון שהעניק ל"דיילי מירור" הבריטי, סיפר תומאס הנד, אביה של אמילי הנד בת ה-9 ששבה משבי חמאס, על השיקום שעוברת בתו מאז חזרתה: "הסימן הכי טוב בשבילי הוא שהיא מתחילה לשיר שוב". לאייטם המלא

סוכנויות הידיעות
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

סינוואר שובר שתיקה לראשונה מתחילת המלחמה: "גדודי אל-קסאם השמידו את צבא הכיבוש"

מנהיג חמאס, יחיא סנוואר, שבר שתיקה לראשונה מאז תחילת המלחמה ומתקפת ה-7 באוקטובר, במכתב ששלח לראש ולחברי הלשכה המדינית של חמאס. לאייטם המלא

סוכנויות הידיעות
נאום נסראללה משודר בביירות צילום: REUTERS/Mohamed Azakir

"אנחנו ננקום": סגנו של נסראללה מאיים להרעיד את הצפון במתקפה חסרת תקדים

נעים קאסם, סגן מזכ"ל חזבאללה, נאם באירוע "הוקרה לשהיד" ואיים על ישראל כי ארגונו יגיב בעוצמה אם ישראל תסלים את מתקפותיה בדרום לבנון. לידיעה המלאה

סוכנויות הידיעות
פעילות זרוע הים בלחימה (צילום: דובר צה"ל)

"כנס לפעולה": כך נראות התקיפות המשותפות מהאוויר, הים והיבשה

כוחות זרוע הים, כוחות היבשה וחיל האוויר ממשיכים בלחימה משותפת ברחבי רצועת עזה. לוחמי זרוע הים תקפו הלילה (בין שני לשלישי) מספר מטרות טרור של חמאס, ביניהן חוליות מחבלים שזוהו בקרבת כוחותינו, מחבלים שהסתתרו במבנים סמוכים לכוחותינו, מוצבים צבאיים וכן עמדות מהן זוהה ירי לעבר כוחותינו.

ביממה האחרונה מטוס קרב של חיל האוויר בהכוונת מרכז האש של אוגדה 98 חיסל במרחב חאן יונס מפקד בארגון הטרור חמאס. בהמשך חוסלו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר מחבלים שזוהו בסמוך לכוחותינו כשבידם רקטה.

טל לב רם

דיווח בלבנון: צה"ל תקף בכפר עייתא א-שעב

לפי דיווחים ב"אל מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה, צה"ל תקף הבוקר בכפר עייתא א-שעב שבדרום לבנון.

סוכנויות הידיעות
ניר ברקת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות המתקפה על קבינט המלחמה: זעם בליכוד על השר ברקת

חבר הכנסת חנוך מילביצקי קרא הבוקר לשיר ניר ברקת להתפטר במקרה שיש בידיו מידע לפיו צה"ל נותן הנחיות לסכן חיילים, זאת לאחר שהאחרון תקף את קבינט המלחמה ואמר כי "הלוחמים לוקחים סיכונים יתר על המידה ואנחנו משלמים מחירים כבדים. בשיחה עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, אמר מילביצקי: "אם הייתי שר בממשלה וחושב שהממשלה מסכנת חיילים, הייתי מסביר למה אני אומר את הדברים, ואם לא הייתי מצליח לשכנע - הייתי מתפטר". לידיעה המלאה

103FM

גלגל התנופה נבלם? הישגי צה"ל מיטשטשים ככל שהלחימה מתארכת | טל לב רם

ההישגים שיש לצה״ל בלחימה, כמו פגיעה משמעותית בתשתיות הצבאיות של חמאס, הרג אלפי מחבלים, השמדת נכסים משמעותיים של חמאס מתחת לקרקע, שבהם השקיע כספים רבים ושנות עבודה רבות, וכן שלל רב של אמצעי לחימה וחומרי מודיעין – כל אלה מיטשטשים ככל שהמלחמה מתארכת, ומתבררת המורכבות הגדולה של המערכה והשאיפה לעמוד במטרות העל של המלחמה. בלחימת גרילה, מספיקה סדרה של כמה אירועים שבהם מצליח האויב לזהות את נקודות התורפה שיש בהפעלת כוחות גדולים כל כך בשטח לחימה מורכב ועירוני. לאייטם המלא

טל לב רם
כרזה של נסראללה צילום: רויטרס

הערכה בישראל: אם חיזבאללה לא יתקפל, אין מנוס ממלחמה

בישראל מאותתים שאין לאף אחד אשליות בנוגע לכוונותיו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, אולם יש אפשרות שמה שמוגדר כהישגים הטקטיים הרבים שרושם צה"ל במהלך חילופי המהלומות האחרונים בצפון מול כוח רדואן של חיזבאללה יכול לסייע לקהילה הבינלאומית לעצב כללי משחק חדשים בדרום לבנון. התפיסה השלטת היא שעל ישראל למצות ככל הניתן את הניסיון להגיע להסדר כלשהו בחסות דיפלומטית בינלאומית שיסיג את הכוחות של חיזבאללה צפונה מאזור הגבול. אם וכאשר יוכח שאין אפשרות להגיע להגיע לפתרון שאינו באמצעות הפעלת כוח, אז ההבנה היא שלא תהיה ברירה אלא לעשות כן. לאייטם המלא

אנה ברסקי

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות בעזה

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

- רס״ר (מיל׳) ניתאי מייזלס (Nitai Meisels) בן 30, מרחובות, לוחם שיריון בחטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

מעריב אונליין

גם היום: חסימות בצפון מחשש לאירועים ביטחוניים

הכניסות לקריית שמונה מכיוון צפון לדרום (לכיוון מטולה וקיבוץ הגושרים) יהיו חסומות ליציאת וכניסת כלי רכב החל מהשעה שש בבוקר ועד קבלת הודעה אחרת. לא תהיה אפשרות לעלות לכיוון בית העלמין בקריית שמונה. בנוסף, ייסגרו השערים של היישובים הבאים לכניסת אזרחים: שניר, דן, דפנה, מעיין ברוך, כפר יובל, שאר יישוב, כפר גלעדי, הגושרים, כפר גלעדי ומטולה. בית הילל - דרך שער אחורי, משגב, מרגליות, מנרה, יפתח, רמות נפתלי, דישון, מלכיה, אביבים, יראון, ברעם ודובב. כל השאר פתוחים.

מעריב אונליין

בעזה טוענים: מעל 100 הרוגים בתקיפות בדיר אלבלח ובמחנות הפליטים במרכז הרצועה

בעזה טוענים: מעל 100 הרוגים בתקיפות בדיר אלבלח ובמחנות הפליטים במרכז הרצועה. לפי העזתים, כל הכבישים הראשיים אשר מחברים בין מחנות הפליטים מע׳אזי נוסיראת ואל בוריג׳ שבמרכז רצועת עזה נהרסו בתקיפות צה״ל, מה שמקשה על הפלסטינים לפנות את הפצועים והגופות מהמקום. על פי דיווחים ערבים, בעקבות גל התקיפות הנרחב במחנה אלמעאזי ובדיר אלבלח, תושבי עזה בורחים מבתיהם לכיוון חאן יונס.

מעריב אונליין
תיעוד מחקר התוואי התת קרקעי בעזה על ידי כוחות יהל״ם. צילום: דובר צה"ל
היום ה-80 למלחמה