עדכונים חיים

צה"ל תקף חוליית שיגורים בלבנון; הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללים

סמ״ר אוריה איימלק גושן נפל בקרב בעזה, רס״ר (מיל׳) אנואר סרחאן נהרג בתאונת דרכים | לוחם מילואים נפצע קשה בטול כרם | הבית הלבן יכריז על החות'ים כארגון טרור | עדכונים שוטפים

חרבות ברזל: לוחמי צה"ל ברצועת עזה חרבות ברזל: לוחמי צה"ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

איראן הוכיחה השבוע יכולות צבאיות - אך מול ישראל היא צועדת על קו דק

איראן הוכיחה השבוע כי היא מוכנה לתקוף גם בעלות ברית, כששר ההגנה הדגיש שאין למדינתו "קווים אדומים". עם זאת, בכל הנוגע לישראל, הרפובליקה האסלאמית צועדת על קו דק.

לידיעה המלאה >> 

מעריב אונליין

אין גבול לזוועות חמאס: נחשף סרטון חדש ומזעזע מהטבח בניר עוז

רשת הטלוויזיה האמריקאית CNN העלתה סרטון מחריד ומצונזר שקיבלה מישראל, בו נראה מחבל חמאס ניגש לגופות של אזרחים שנטבחו ב-7 באוקטובר ועורף את ראשיהן. תיעוד קשה לצפייה.

לידיעה המלאה והתיעוד >> 

מעריב אונליין

הרמטכ״ל: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר"

רא"ל הרצי הלוי אמר במהלך ביקור בתרגיל כוחות מילואים בצפון כי "רוצים להגיע בלבנון למטרה מאוד ברורה, כשנצטרך אנחנו נלך קדימה בכל הכוח".

לידיעה המלאה >> 

טל לב רם

צה״ל תקף את חוליית המחבלים שביצעה את הירי לאזור ראש הנקרה

במהלך היום זוהו מספר שיגורים מלבנון לעבר ישראל. אחת מחוליות השיגור שמנתה מספר מחבלים ושיגרה רקטות לעבר ראש הנקרה, זוהתה מיד לאחר השיגור על ידי כלי טיס שעקב אחריה ותקף אותה. בהמשך, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר משגרים פעילים ותשתיות טרור בדרום לבנון. בין המשגרים שהושמדו נמנה המשגר שממנו בוצע הירי למרחב הר דב מוקדם יותר היום, וכן משגר שהושמד טרם ביצוע ירי במרחב אלחיאם שבלבנון. 

טל לב רם

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל

הותר לפרסום: סמ״ר אוריה איימלק גושן, לוחם גבעתי בן 21 מירושלים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, רס״ר (מיל׳) אנואר סרחאן, לוחם בגדוד 910 בחטמ"ר עציון בן 26 מחורפיש, נהרג בתאונת דרכים מבצעית במרכז הארץ. בקרב בו נפל סמ״ר אוריה איימלק גושן ז״ל, נפצעו לוחם וקצין לוחם בסיירת גבעתי באורח קשה.  בתאונת הדרכים בה נפל סרחאן ז״ל, נפצע לוחם במילואים בגדוד 910, חטיבה מרחבית עציון, באורח קשה. 

אוריה איימלק גושן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)אוריה איימלק גושן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס״ר (מיל׳) אנואר סרחאן (צילום: דובר צה''ל)רס״ר (מיל׳) אנואר סרחאן (צילום: דובר צה''ל)
  

טל לב רם
כוחות הביטחון בטול כרם צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

לוחם צה"ל במילואים נפצע באורח קשה במהלך פעילות בטול כרם

צה״ל מיפה את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה; מבצע רחב לסיכול טרור במחנה הפליטים טולכרם; צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו הלילה 26 מבוקשים ביהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים

הכוחות החלו במבצע לסיכול טרור במחנה הפליטים טולכרם בפיקוד חטיבת מנשה. הכוחות סורקים מבנים, מתחקרים עשרות חשודים ועוצרים מבוקשים. עד כה נעצרו שבעה מבוקשים וכלי הנדסה חשפו עשרות מטענים שהוטמנו מתחת לכבישים שנועדו לפגיעה בכוחותינו. 

טל לב רם
ירי לעבר מטרות חיזבאללה בלבנון צילום: פלאש 90

חיזבאללה הפתיע את צה"ל עם הנ"ט: מה ימנע ממנו לשגר אלפי טילים לחיפה ות"א?

בתוך ארבעה ימים חיזבאללה שתי התקפות משמעותיות על עמדות ישראליות בצפון. ב-6 בינואר הוא תקף את בסיס הפיקוח על התנועה של חיל האוויר בהר מירון, ואילו ב-9 בינואר טיווח את מטה פיקוד הצפון של צה"ל בצפת. טעויות טקטיות חמורות תרמו להצלחת שתי ההתקפות, אם כי ההשפעה של השנייה הייתה מינורית. בהמשך שוגר טיל נ"ט לעבר בית במושב בכפר יובל, וכתוצאה מהירי נהרגו מירה איילון בת ה-75 ובנה ברק בן ה-45. 

לכתבה המלאה

יונה ג'רמי בוב, ג'רוזלם פוסט
מצנחי אספקה בלב חאן יונס צילום: דובר צה"ל

מצנחי אספקה בלב חאן יונס: מבצע אספקה בהיטס נוסף בו הוצנחו כ-16 טון תחמושת, דלק, מים ומזון ללוחמי צה"ל ברצועת עזה

בימים האחרונים התקיים מבצע תספוק לוגיסטי משותף של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ויחידת אספקה בהיטס של חטיבת המרום, באמצעות מטוס חיל האוויר מסוג ״שמשון״. המבצע כלל הצנחה של כ-16 טון תחמושת, דלק, מים ומזון עבור כוחות אוגדה 98 הנלחמים בחאן יונס. מתחילת הלחימה, בוצעו חמישה מבצעי תספוק אווירי, בהם הוכנסו כ- 60 טון אספקה עבור הכוחות המתמרנים. מדובר במהלך שכלל שיתוף פעולה בין־זרועי במטרה לאפשר לכלל הכוחות בכל הנקודות בשטחי עזה רציפות תפקודית.

לכתבה המלאה

טל לב רם
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

המבוך בדרך לסינוואר: אלו המלכודות שצה"ל יצטרך לנטרל בדרך לראשו

בוול סטריט ג'ורנל פורסם היום (רביעי) על תוכנית צה"ל להשתלט על מתווה תת-קרקעי של מנהרות בדרום הרצועה. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
לוחמי חטיבת כפיר נלחמים בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

הפלסטינים טוענים: קרבות בין מחבלים לכוחות צה"ל באזור דרומית לח'אן יונס

הפלסטינים טוענים כי יש קרבות בין מחבלים לכוחות צה"ל באזור בתן א-סאמין, דרומית לח'אן יונס. הופצץ בניין מגורים באזור. שני מחבלים חוסלו.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
עלי חמינאי צילום: רויטרס

באיראן מודאגים? כך השפיעה המתקפה המשולבת על אספקת הנשק לחות'ים

גורמים במערב התייחסו למתקפות המשולבות שביצעו לאחרונה ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות על החות'ים, המיליציה האיראנית בתימן. הם ביקשו להצביע על אופטימיות מסוימת בהקשר להשפעת המתקפות על יכולת המיליציה להמשיך לפעול. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

אותרו והושמדו עמדות השיגור מהן בוצעו השיגורים לנתיבות; חוסל בכיר נוסף בחמאס

צה"ל חיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר ובשיתוף שב"כ את בלאל נופל, ששימש כאחראי על חקירת חשודים בריגול נגד חמאס במרחב דרום הרצועה. נופל לקח חלק בפיתוח שיטות התחקור והלמידה של הארגון. חיסולו מהווה פגיעה ביכולות הלמידה וההתעצמות של ארגון הטרור.

לאחר זיהוי שיגורי רקטות לעבר העיר נתיבות אתמול, איתרו לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 את מתחם השיגורים ובו נמצאו שלושה משגרים של עשרה קנים, חלקם טעונים ברקטות. הלוחמים השמידו את המתחם ואת המשגרים שבו.

טל לב רם
חיסול עבדאללה אבו שלאל צילום: רשתות ערביות

קיבל מימון מאיראן, אחראי למספר פיגועים: צפו בתיעוד החיסול של אחד מראשי הטרור ביו"ש

בפעילות משותפת של צה"ל ושב״כ חוסלה היום (רביעי) חוליית מחבלים מהאוויר, בראשה עמד עבדאללה אבו שלאל. החולייה חוסלה סמוך למחנה בלאטה בשכם שבחטיבת שומרון, והייתה אחראית על אחת מתשתיות הטרור המרכזיות ביהודה ושומרון.

לכתבה המלאה

טל לב רם
מפגש קבינט המלחמה עם ראשי רשויות של עוטף עזה צילום: חיים צח לע"מ

למרות ההתקדמות: עסקת חטופים גדולה עדיין רחוקה - והפערים בקבינט רק מעמיקים | פרשנות

דברי המתאם לתקשורת אסטרטגית במועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, בנושא המאמצים לעסקת שבויים חדשה מעוררים תקווה כמעט נשכחת. לאחר שכשלו ניסיונות הקודמים להתנעת המו"מ, הפעם נראה כי הסוגיה התחילה להתקדם. קירבי אמר היום כי "ארצות הברית לא הפסיקה את המאמצים להחזרת החטופים. מתנהלים מגעים מאוד אינטנסיביים על עסקת חטופים חדשה". לדברי קירבי, ״זאת הסיבה שברט מקגורק, השליח המיוחד של ביידן, ביקר בקטאר בשבוע שעבר״. 

לכתבה המלאה

אנה ברסקי

הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות בצפון הרצועה

רס"ר (מיל') זכריה פסח הבר, בן 32, מירושלים, לוחם שיריון בגדוד 87, חטיבת המחץ (14) ורס״ם (מיל׳) יאיר כץ, בן 34, מחולון, לוחם בגדוד 87, חטיבת המחץ (14), נפלו בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כמו כן, חובש קרבי במילואים בגדס"ר 6261, חטיבה 261, נפצע באורח קשה בעוטף עזה.

מעריב אונליין
פעילות לוחמי עוצבת הקומנדו בחאן יונס שברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל