סבב נוסף של שיחות בבית הנשיא נקבע ליום שלישי הקרוב. למפגש הזה נציגי הקואליציה יגיעו כאשר ברקע עצרת הימין בעד המשך הרפורמה, שהתקיימה ביום חמישי והתפרשה על ידי רבים בליכוד ובקואליציה כמפגן תמיכה משמעותי בשר המשפטים יריב לוין וכמסר לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אחת הסיבות של היעדרות נתניהו מהעצרת היא בדיוק כי בעיניו ובעיני סביבתו זאת הייתה הפגנה בעד לוין, ובמידה מסוימת - נגדו. בליכוד סבורים כי נתניהו לא מעוניין לחזור לחקיקת חוקי הרפורמה, בטח לא לחקיקה החד־צדדית, בעוד יריב לוין מתעקש כי כך צריך להיות. נתניהו נרתע מהנזק שנגרם בשיא המחאות, בגלל תופעת הסרבנות בצה"ל ובגלל הפגיעה הכלכלית. לכן הוא הראשון שרוצה בהמשך ההידברות. בסביבתו חוששים ממפגן כוחו של "מחנה לוין־רוטמן, המחנה שדורש את קידום הרפורמה", כך אומרים גורמים בקואליציה ל"מעריב".

מאמצי ההידברות: השיחות בבית הנשיא על הרפורמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
מאמצי ההידברות: השיחות בבית הנשיא על הרפורמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

עד כה השיחות בחסות בית הנשיא אומנם התנהלו באווירה חיובית ובונה, ואף נגעו לנושאים רבים העומדים בלב הרפורמה המשפטית - אך לא הובילו להתקרבות כלשהי בין הצדדים. "הפערים גדולים" - צמד המילים הזה סיכם את כל אחת ואחת מהפגישות שהתקיימו בשבועות האחרונים, בתקופה שבין חג הפסח ליום העצמאות.

הצוותים דנו לעומק בסוגיית הרכב הוועדה לבחירת שופטים, בחוק יסוד: החקיקה, בזכויות היסוד ובסמכויות היועצים המשפטיים. עם תחילת השיחות הבהירו חברי הקואליציה כי מבחינתם "כל הסוגיות שעולות בשיחות הן עסקת חבילה. אין אפשרות להגיע להסכמות על סוגיה אחת ואותה לאשר בכנסת, ללא שאר נושאי הרפורמה שייוותרו ללא הסכמות. או שנגיע למתווה מוסכם בכל הסוגיות ואת אותו המתווה נאשר בהצבעה בכנסת, או שהרפורמה תחזור להמשך הקידום החד־צדדי", כך אמרו בקואליציה בתחילת הדרך.

אולם כעת, לדברי גורמים בקואליציה, אם לא יושגו הסכמות רחבות בבית הנשיא, נשקלת האפשרות להעביר מרכיב אחד מהחקיקה - שכן ניתן יהיה לגבש סביבו הסכמה. זאת כדי לסמן הישג של ההידברות, ולהמשיך במו״מ על יתר הנושאים.