ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) עם רשת CNN והתייחס לימים הסוערים העוברים על המדינה על רקע הרפורמה במערכת המשפט. נתניהו הדגיש בפני רשת הטלוויזיה האמריקאית, כי "ישראל תישאר דמוקרטיה איתנה". כמו כן, ציין כי "המחאות הן סימן לחוסן הדיון הציבורי, בזמן שאני פועל להגיע לקונצנזוס רכב ככל האפשר".

בריאיון לעיתונאי פריד זקריה, הוסיף ראש הממשלה כי "אני מבטיח דבר אחד, בסוף ההליך ישראל, שהייתה דמוקרטיה, תישאר דמוקרטית באותה המידה. אנחנו יכולים להזיז את המטוטלת מצד אחד, הראשות השיפוטית בישראל היא האקטיביסטית ביותר על פני כדור הארץ, לצד השני, שם היינו רוצים שהפרלמנט יעקוף ברוב רגיל את החלטות בית המשפט העליון".

המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: יואב דודקביץ/TPS)
המחאה בעד הרפורמה המשפטית (צילום: יואב דודקביץ/TPS)

המחאה נגד הממשלה (צילום: פלאש 90)
המחאה נגד הממשלה (צילום: פלאש 90)

"ישראל יצאה מאיזון, האתגר הגדול הוא להחזיר את האיזון המקובל ברוב המדינות הדמוקרטיות, מבלי ללכת לצד שאכן יסיר את הבלמים והאיזונים בכוחו של הרוב", הוסיף נתניהו.

בהמשך, התייחס ראש הממשלה גם למתיחות הביטחונית מול איראן, ואמר כי "אם אתה רוצה למנוע מאיראן להפוך למעצמה גרעינית, הדרך היחידה לעצור אותה היא באמצעות איום צבאי אמין. הנטל מוטל על כולנו, ישראל, ארה"ב והשכנות הערביות שלנו, כדי לעצור את איראן מלהפוך למעצבה גרעינית". כמו כן, ציין ראש הממשלה, כי "שלום עם מדינות ערב הוא לא רק אפשרי, אלא זה תרחיש סביר. אני עושה הכל כדי לקדם את זה. כך נראה את סיומו של הסכסוך הערבי-ישראלי, וזה יקדם את פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני".