גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס למתיחות הביטחונית וירי הרקטות מעזה.

מעמיסים רקטות ומוציאים טילים: הג'יהאד האסלאמי חושף את ההכנות לירי על ישראל | צפו
עוצמה יהודית מחרימה את ההצבעות בכנסת: "התשובה בעזה רופסת"

"עברנו אתמול יום סוער, כל פעם אנו עוברים משהו חדש. אתמול זה באמת היה קצת אחר מתמיד", אמר ירקוני בפתח דבריו, "אתמול זה היה מאפס לאלף בשנייה, זה המצב הכי פחות נוח לקהילה ולאוכלוסייה. מה שקרה בשלוש, לא היו התראות שזה הולך לקרות. כשראיתם את הפושים להיות במרחב מוגן, זה היה אחרי שהאירוע התחיל. הסיפור הרבה יותר מסובך". 

"אפשר להגיד שאין פתרון ושאנו מאוכזבים ושככה צריך לחיות כל החיים", הוסיף, "יש לי שתי נקודות שבהן אני מסכים עם כולם. רצועת עזה תישאר פה לעד, ותושבי אשכול יישארו פה לעד. אני בא לממשלה ולצבא - אני לא אגיד לכם מה לעשות, אין לי את המידע שיש לרמטכ"ל ולרה"מ. שהם יקבלו את ההחלטה איך ומתי לפעול כדי להחזיר את כושר ההרתעה שלנו. הזמן המתאים לעשות את זה שהם יקבלו. הם צריכים לדאוג לתושבים, ושבין סבב לסבב המצב יתרחק מאוד. וכשהם רוצים להגיב, שיוכלו לשים את תושבי אשכול במקומות ממוגנים. את זה הם לא עושים". 

"אני יכול גם להתלהם, אבל לא. בסופו של דבר אני מאמין שבעוטף יש קונצנזוס שצריך להגן על המקום הזה. לא משנה איזה ראש ממשלה יש שם, יש לו מידע שלי אין. כשאני מדבר עם התושבים שלי, אני שואל אותם - אתם רוצים לקבל החלטה בלי נתונים? אם ראש הממשלה אומר שהולכים להיות ימים קשים ושהולכים לפעול ברצועה למען שקט ארוך טווח, הוא צריך לדאוג שכל תושבי העוטף יהיו במרחבים המוגנים", ציין. 

לאחר מכן, אמר ראש המועצה האזורית אשכול: "אנחנו לא צריכים להתחרות בין הממשלות, אלא להתחרות בתוצאה. היום רה"מ הנוכחי עם שר הביטחון שלו צריכים להביא שקט ארוך טווח, לא של שבועיים או של חודשיים, כך לא נרצה לחיות. אני מבין שעל מנת זה שאני רוצה שיהיה לי טוב, גם בצד השני צריכה להיות איכות חיים נורמלית. לא בגלל שאני אוהב אותם. כל עוד לא יהיה להם מה להפסיד, הם ימשיכו לירות עליי". 

לסיום אמר ירקוני כי "בין הממשלות, הקודמת עבדה מאוד יפה, גם נתניהו הוכיח בעבר שכשהוא רוצה הוא יכול. אנחנו צריכים לא על כל רקטה להגיב עד שזה הופך להיות לא אפקטיבי, אלא מתי שאנו חושבים שצריך להגיב. מה שאני כן דורש מהממשלה - אתם אחראים לשלומי ולשלום התושבים, אתם צריכים להיות אחראים על כך שיהיה פה שקט ארוך טווח. תקבלו החלטות אמיצות, תחליטו מתי אך אל תשגעו אותנו". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM