ועדת השרים לענייני חקיקה, שתתכנס היום, תידרש להכריע אם לקדם את חוק האקלים, שיאלץ את משרדי הממשלה והרשויות להתייחס לאחד הנושאים החשובים ביותר המעסיקים את העולם המערבי - או לדחות שוב את ההחלטה, כפי שעשתה לפני כשבוע. בין המשרד להגנת הסביבה למשרד האנרגיה קיימת מחלוקת קשה סביב חקיקת החוק שכבר קיים בכל המדינות המפותחות.

המשרד להגנת הסביבה מנסה לקדם את חוק האקלים שיחייב את המשק להפחית את פליטות גזי החממה, בעוד משרד האנרגיה - בעידודם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד האוצר, התומכים בהמשך השימוש בגז הטבעי עתיר פליטות גזי החממה כרשת הביטחון האנרגטי העיקרית של ישראל - תובע לעצמו סמכויות בחקיקה. כך או כך, בנושא בעל חשיבות קריטית זו קולו של נתניהו שוב לא נשמע.

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל ארגון אדם, טבע ודין, שלח מכתב לנתניהו ובו כתב: "אנו קוראים לך לתמוך בתזכיר חוק האקלים שיהווה כלי חיוני לעיגון המחויבות של ישראל להפחתת פליטות גזי חממה ולהיערכות להתמודדות עם נזקי האקלים הצפויים בעשורים הקרובים. תזכיר החוק כולל יעדי הפחתה מחייבים כנהוג בעולם המפותח.

"אין מדובר במשבר סביבתי בלבד. זהו משבר כלכלי, חברתי ובריאותי בהיקף דרמטי. מדינות העולם הולכות קדימה ומחוקקות חקיקת אקלים מתקדמת ומחייבת, ואילו ישראל הולכת אחורה. תמיכתך בתזכיר חוק האקלים הינה קריטית למאבק ההכרחי והדחוף של ישראל במשבר האקלים".