לאחר שמפלגתו החרימה דיונים בוועדות הכנסת ואף את ישיבת הממשלה, שר המורשת עמיחי אליהו תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר מנגד שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה, חה"כ אופיר אקוניס, טען כי "בן גביר מתנהג בילדותיות". 

המשבר נמשך? גורמים בקואליציה: "יש נתק בין נתניהו לבין בן גביר"

השר אליהו התראיין בגל"צ והתייחס למתיחות בין המפלגות. "מאוד קשה לנו בעוצמה יהודית ואני מניח שבעוד מפלגות בממשלת הימין המלא-מלא להסתכל לציבור בעיניים ולהסביר למה החזירו גופות מחבלים כשהחיילים שלנו עדיין בעזה ומחזירים חשוד ירדני שהבריח נשקים שיכולים לפגוע בילדים שלנו", הסביר אליהו.

בראיון בכאן רשת ב' אמר: "אף אחד לא רוצה שהממשלה הזו תיפול, כולנו מבינים את היתרונות הגדולים שלה. יש פה איזשהו מתח פנימי בנוגע לסוגיות הביטחוניות". 

אופיר אקוניס במליאה  (צילום: פול אורן בן חקון, פלאש 90)
אופיר אקוניס במליאה (צילום: פול אורן בן חקון, פלאש 90)

כשנשאל על החרמת ההצבעות, אמר: "יש חילוקי דעות בכל מערכת יחסים, לא תמיד השיח הוא של פרחים ושושנים. קשה לנו שמחזירים גופות של מחבלים כשיש לנו חיילים שנמצאים בעזה ולא מחזירים אותם. לי קשה להסתכל להורי החיילים בעיניים. מה אנחנו משדרים לעולם ולכל המחבלים? אנחנו באים לראש הממשלה ואומרים לו 'הבטחת ימין מלא-מלא'. בנושא הזה לא יכול להיות שראש הממשלה ימשיך להתנהל בצורה הזו". 

חה"כ אופיר אקוניס נשאל גם הוא על המתיחות מול עוצמה יהודית, ואמר בכאן ב': "אני מציע לשר בן גביר לטפל מיידית בדבר שהוא הבטיח, ובצדק אזרחים רבים האמינו לו. בעניין המשילות. תהיינה הצבעות במליאת הכנסת, יש גם הצבעות בוועדות. אני אומר להפסיק להתנהג בילדותיות, חרמות אינן שיטות של עבודת ממשלה. הן אולי שיטות של אחרים, אבל לא אצלנו. קודם כל להצביע על הקואליציה גם בוועדות וגם במליאת הכנסת".

עמיחי אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עמיחי אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)