ח"כ ניסים ואטורי ('הליכוד') שוחח הבוקר (רביעי) בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM ודיבר על מבצע 'חומת מגן' שמטרתו הייתה לפגוע בתשתיות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי והתרחישים האפשריים לאחר פתיחתו אמש, על רקע השקט המתוח שנשמר מכיוון הרצועה.

ההסלמה בדרום: עולם האירועים נרתם לעזור לזוגות שחתונתם התבטלה

"מי שעיניו פקוחות מבין - אנחנו מתכוננים לכל סיטואציה, לכל מצב, ברור שאנחנו נתכונן למערכה רב זירתית. אנחנו רואים את העיכוב בתגובה שלהם. אנחנו רואים את הפגישה שהייתה בסוריה עם מנהיג איראן של כל הפלגים הפלסטינים, ברור שהם מנסים לתאם ביניהם את הפעולות", אמר בפתח השיחה. "אני לא יופתע אם נראה מתקפה מכמה זירות. הם מנסים כרגע להתאגד, מסתבר שמה שצה"ל עובד עליו הרבה שנים, שילוב זרועות וכו', זה לא דבר פשוט כל כך, אנחנו רואים שהם לא כל כך מצליחים כרגע אבל עדיין מנסים. בואו תבינו דבר אחד, את צה"ל לא החלפנו. המנהיגים התחלפו, זה אותו צה"ל, אותן הערכות מצב, אותן תכניות פעולה, חלקן מתחדשות, אבל מבחינת תכניות ארוכות טווח הן דיי קבועות".

באשר לאי כינוס הקבינט, אמר: "שנינו יודעים שגם במערכת הביטחון לפעמים יש פעולות שאתה עושה ולא תמיד קצין מודיעין מאוד בכיר יהיה מעורב. כך גם בוועדת חוץ וביטחון, גם בקבינט. הקבינט הסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בלי לבקש אישור, זה גם גורם ההפתעה וזמן ביצוע. לפעמים זמן ביצוע לא מדויק, האישור ניתן ביום חמישי והפעולה לא בוצעה באותו הרגע. אתם רואים את החיסול, שלוש נקודות בו זמנית, שלושה חוסלו יחד, למה עושים את זה? כי אם תחסלי אחד השאר יברחו, הם חשבו כנראה שיש חג בישראל וישראל לא תפעל. אני ידעתי באופן אישי".

לשאלה האם ידע כי שלושתם חוסלו, השיב ש"לא, מה פתאום. אני לא נמצא שם ולא רוצה להיות בנקודות כאלה, גם בגלל התפקיד שלי בוועדת החוץ וביטחון, אנחנו יותר מבקרים את המערכת. בראייה שלי קודם כל הם למדנו מאיתנו, הבומבה שהם קיבלו הייתה מאוד חזקה וכנראה הם ינסו לתת לנו מכה לדעתי במספר שיגורים וזו ההפתעה שלהם כנראה. לפי ההערכה אישית שלי, שהם ירו, כמובן שהם יגיבו. אנחנו מוכנים לכל סיטואציה, גם בכל הזירות - אנחנו מוכנים מאוד, שהאיראנים לא יחשבו שאנחנו לא מוכנים. אנחנו תמיד מוכנים, תמיד צה"ל מוכן, אנחנו סומכים על מערכת הביטחון ואנשי הביטחון שיודעים מה הם עושים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM