סערת קרן הארנונה: חבר הכנסת חנוך מילביצקי שוחח הבוקר (שני) עם ענב דוידוב וטל שלו בתוכניתן ב-103FM, ויצא נגד דבריו של ראש עיירת רמת גן כרמל שאמה הכהן. "שמעתי את הדברים של ראש עיריית רמת גן, דברים קצת מופרכים, אני חייב לומר", טען. 

"עסוק רק בדברים קיצוניים": ראש עיר במתקפה חזיתית על סמוטריץ' בעקבות קרן הארנונה
דיווח: ריבלין הזהיר את גנץ - "נתניהו לא יקיים אף הבטחה"

הוא רמז למניעים פוליטיים שמובילים את ראשי הרשויות המוחות: "הדבר הזה נמצא באוויר כבר הרבה מאוד זמן ואנחנו מקבלים שיחות מראשי רשויות מסוימים סביב הדבר הזה. אם אני אבוא ואקטלג מפלגתית את ראשי הרשויות שהיו אתמול, אז רובם המכריע לא מהליכוד. אלה לא כל הרשויות, אלה הרשויות החזקות יותר, אלה שיש להם אזורי תעשייה גדולים יותר".

עוד טען: "יש רשויות שהן מרוויחות יותר בגלל שיש להן אזורי תעשייה גדולים, וכולנו יודעים שארנונה לתעשייה ולעסקים היא רווחית, לעומת ארנונה למגורים. על יחידת מגורים, כל רשות מקומית מפסידה, ולכן נוצר צורך, כך משרד האוצר חשב, לבוא ולעגן את הדבר הזה. דרך אגב, זה לא חוק של הממשלה הזו. זה חוק שנמצא במשרד האוצר כבר הרבה מאוד זמן".

כשנשאל בנוגע לתקציב המסתמן, השיב: "אני חושב שהתקציב שאנחנו מעבירים, יש בו המון בשורות לאזרחי ישראל, גם בתחום הדיור, גם בתחום המאבק ביוקר המחיה, גם בתחום העזרה לשכבות החלשות". 

לכל אזרחי ישראל?
"לכל אזרחי ישראל, אם תסתכלי בנתונים אובייקטיבים, תראי שיש זרימה הולכת וגדלה של אוכלוסייה חרדית שיוצאת לעבוד. הדבר הזה הוא לא תוצאה של גזרות כלכליות, אלא של כורח החיים. מי שהוא בן תורה, שהחליט להקדיש את חייו ללימוד תורה, ומשפחתו כך החליטה ביחד איתו - לא יזוז מהדבר הזה ולו שנייה, בגלל תקציב כזה או אחר. את לא מממנת את זה ביותר ממה שאת מממנת אנשים אחרים במדינת ישראל, והחרדים הם לא מוקצים".

כמו כן, התייחס מילביצקי לסוגיית הרפורמה המשפטית: "הדרישה החד משמעית של מי ששלח אותנו לכנסת, זה תיקונים במערכת המשפט וזה מה שאנחנו הולכים לבצע. אני מאוד מקווה שבהסכמה.  מי שחי את הליכוד בחודשים האחרונים ואת הימין בכלל, יודע שיש דרישה חד משמעית מהציבור שלנו לראות משהו מהרפורמה עובר".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm.