אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, תחל מחר בכל הארץ שביתה ללא הגבלת זמן של מפעילי מעונות היום השיקומיים בפיקוח משרד הרווחה לפעוטות עד גיל 3 עם מוגבלויות מורכבות. המשבר נוצר בגלל גלי עזיבה של מטפלות במעונות שמשרד האוצר מסרב לחתום עמן על הסכם שכר חדש ולשפר משמעותית את תנאי העסקתן העלובים לעומת אלה שברשויות המקומיות ובמוסדות משרד החינוך.

מדובר במשבר בכל מסגרות הרווחה לאנשים עם מוגבלויות. באוצר לא מתייחסים לנושא ברצינות ומשרד הרווחה לא מצליח להבקיע את חומת האדישות הזאת, אבל להוריהם של 4,000 הפעוטות המטופלים במעונות היום, הקריטיים כל כך להמשך התפתחותם עם הנכויות הקשות ביותר, פשוט אין חלופה. אתמול התארגנו ועלו עשרות מהורי הפעוטות לירושלים להפגנה ספונטנית ליד משכן הכנסת ובניין משרד האוצר הסמוך, והם חסרי אונים מול המשבר שהממשלה, בשיאם של דיוני התקציב בכנסת, פשוט לא נותנת לו מענה.

ליטל, אם להראל, בן שנה ושמונה חודשים המתמודד עם אוטיזם ושוהה במעון שיקומי של ארגון אלווין בקריית ביאליק, מספרת: "אנחנו לא יודעים למי לזעוק. חוסר האונים הזה נורא. המטפלות עוזבות בצדק. זו יריקה בפרצוף שלהן. במקום לשמר ולטפח צוותים חשובים ומסורים, מתעלמים מהם ושרי האוצר והרווחה מאשימים זה את זה. נילחם בהפגנות כי זו ממשלה שהבטיחה שלא תפגע בחלשים ועושה את זה לאוכלוסייה הכי חלשה - ילדים עם מוגבלויות קשות בגילאים הכי קטנים, שאין להם כל אלטרנטיבה אחרת. על זה אי אפשר לעבור לסדר היום".

עדי לוי, אמו של בועז בן ה־3 המאובחן עם תסמונת נדירה והשוהה במעון שיקומי פשר בלוד, מוסיפה: "המעון הזה הציל את הילד. האם הממשלה לא מבינה שעתיד הילדים תלוי בשיקום בגיל הזה? להותיר את המעונות מחוץ לתקצוב ולאפשר להם פשוט לקרוס זה לא פחות מפשע". 

משרד הרווחה והביטחון החברתי מוסר כי זה שבועיים ששר הרווחה יעקב מרגי, יחד עם אנשי המקצוע במשרד, נמצאים במשא ומתן אינטנסיבי מול האוצר כדי להביא פתרון לסוגיה בהקדם, אבל נכון לאמש אין כל בשורה להורים ולמטפלות וממחר יעמדו המשפחות מול שוקת שבורה.