הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד ובו יוצג הדיווח השנתי על הטרדות מיניות באקדמיה. בנוסף, הוועדה המשותפת של ועדת החוקה והוועדה לקידום מעמד האישה החלה להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק לביטול ההתיישנות בעבירות מין.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

את הצעות החוק שנועדו לקבוע שבעבירות מין שנעברו באדם שהוא קטין ובעבירות מין מסוימות שבוצעו בנסיבות מחמירות אין התיישנות. בדיון הפתיחה, שיתפו נפגעות ונפגעים ואף חברי כנסת מכהנים ולשעבר בסיפוריהם האישיים. הילה צור שסיפורה נחשף בתכנית המקור: "יש חשיבות עצומה שסופסוף הנפגעים ידעו שהחוק לצדם והמדינה תעשה הכל כדי להגן עליהם".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן: "על אף שהמלאכה כבדה ומורכבת נעשה אותה בקצב ראוי על מנת להגיע להסכמות ולחוקק את החוק". יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ פנינה תמנו שטה: שיתוף הפעולה בנושא בין הקואליציה לאופוזיציה הוא סמל לכך שאנחנו מסוגלים להתעלות על המחלוקות לקידום דברים שהם לשם שמים".

קולו של ח"כ ארז מלול (ש"ס) נשבר בעת ששיתף כי הוא מכיר מקרוב משפחה המתמודדת עם פגיעה: "הכאב העצום של הנפגע והמשפחה לא נגמר כל החיים, כשהפושע הרשע מסתובב לו חופשי. אני שמח שמציפים את הנושא ולא מתביישים בו. יש לעזור כמה שאפשר מבחינת המחוקק". 

ארז מלול (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ארז מלול (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

ח"כ מטי הרכבי צרפתי (יש עתיד): "המשהו הקטן מאוד שאני סוחבת איתי כל החיים שלי, בטל ב-60, שבחרתי לא לשתף, הוא כאין וכאפס לעומת מה שחוויתם, אם אני סוחבת איתי יום יום את מה שמתגמד לעומתכם, אנחנו כחברה מצווים לבטל את העוולה הזו".