שיירות רכבים יצאו הבוקר (ראשון) מהגליל לירושלים במחאה על "הפקרת החברה הערבית לפשיעה ולאלימות". בין המשתתפים יהיו משפחות שאיבדו את קרוביהם בעקבות הפשיעה במגזר.

20 קורבנות ב-20 חודשים: תולדות הסכסוך בין ארגוני הפשע בכרי וחרירי
סמפכ"ל המשטרה חשף: "זו כמות מקרי הרצח שסוכלו במגזר הערבי מאז תחילת 2023"

ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, מוחמד ברכה, מסר: "לא שתקנו בעבר ונקטנו בשורה של צעדים, גם ברמת העלאת המודעות וגם באמצעות תכנית אסטרטגית מקיפה. אנו מאשימים את הממסד שנותן חסות לפשע, העבריינים וסוחרי הנשק. כעס על הסלמה של הפשע חייב להפוך לפעולה עממית, אחידה ונחרצת". 

אתמול התקיימה שביתה בכפר יאסיף לאחר שפראס מסעדה בן ה-29, בנו של סגן ראש מועצת כפר יאסיף זאהי מסאעדה, נרצח ביריות ביישוב בסוף השבוע האחרון ואדם שהיה עמו נפצע באורח קשה. המשטרה פתחה בחקירה וסורקת אחר החשודים בירי, והפצוע פונה לבית החולים נהריה. הרצח בוצע במסגרת הסכסוך של משפחות בכרי וחרירי. זהו הקורבן ה-21 בסכסוך הדמים ביניהם. בכך, עלה מספר הקורבנות במגזר הערבי ל-76.

ראש המועצה, שאדי שווירי, אמר במהלך ההפגנה שהתקיימה ביישובו: "בעודנו מנחמים את עצמנו ואת משפחות הנפטרים, אנו קוראים למשטרה לעצור את העבריינים ולהעמידם לדין בהקדם האפשרי. הגיע הזמן לעצור את שפיכות הדמים בערים ובכפרים שלנו, ולעצור את הכאוס של הנשק והפשע".