נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו נחתו הבוקר (שלישי) בביקור ממכלתי בבאקו, בהזמנת נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב. הנשיא ורעייתו התקבלו בירידתם מהמטוס לשטיח אדום, ומשמר כבוד. לאחר קבלת הפנים, נפגשו שני הנשיאים בארמון הנשיאות "זגלובה" ונשאו הצהרות לתקשורת. במהלך דבריו, הדגיש הנשיא הרצוג כי "החזון שלי שאזרבייג'ן תרחיב את השפעתה באזור, בתחום האנרגיה והביטחון, שוחחנו במהלך הפגישה גם על האיום האיראני".

עוד אמר הרצוג כי "חלומי התגשם היום בביקור הזה. תודה על קבלת הפנים אדוני הנשיא, היחסים בין המדינות שלנו הולכים ומתקדמים. היחסים האלו מבוססים על השורשים העמוקים והעתיקים של ההיסטוריה של יהודים באזרבייג'ן. כאן תמיד היה שיח חברי וחיובי בין הרוב המוסלמי לבין המיעט היהודי . זאת דוגמה לכך שניתן לחיות בשלום ובשיתוף פעולה. כמובן שאנו מצפים להרחיב את שיתוף הפעולה בשלל תחומים כמו מדע, אנרגיה, חקלאות, תיירות ועוד. אני מאמין כי ביקורי הוא עוד צעד לשיפור היחסים בין ישראל ואזרבייג'ן".

הנשיא הרצוג מתקבל בנמל התעופה בבאקו (צילום: חיים צח, לע''מ)
הנשיא הרצוג מתקבל בנמל התעופה בבאקו (צילום: חיים צח, לע''מ)

נשיא אזרבייג'ן בתורו אמר: "ביקורך מוכיח את היקף היחסים בין שתי המדינות ויתרום להרחבת שיתוף הפעולה בשורה של תחומים. דיברנו על האפשרות להרחיב את שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה ועוד. כמו כן, בשיחתנו דיברנו על שיתוף הפעולה האפשרי בתחום הסייבר ובתחום החקלאות".

"אזרבייג'ן כבר רוכשת מישראל ציוד בתחום הביטחון וגם נעמיק שיתוף הפעולה בתחום הזה. דיברנו גם על הגדלת מספר הטיסות הישירות שיבוצעו על בסיס קבוע ולא עונתי, ולכן אנחנו מצפים ליותר תיירים ישראלים". עוד אמר כי "הקהילה היהודית תמיד שיחקה תפקיד חשוב במדינתנו, גם היום אנחנו גאים בחופש ובייצוג של כל מיני קהילות במדינה, כולל הקהילה היהודית. יוצאי אזרבייג'ן שחיים היום בישראל מהווים גשר אנושי בין המדינות שלנו, יש לנו מאות שנות היסטוריה משותפת". בסיום, הדגיש הנשיא אלייב: "דיברנו גם על העמקת השיתוף הפעולה האסטרטגי בין ישראל לאזרבייג'ן".